Lite OT, men ändå relaterat. Om pratar om värde på milen, så konstaterade jag att om man t ex vill testa Thai F mellan HKG-BKK, är det nästan bättre att köpa en biljett, som dessutom ger poäng. Däremot tycker jag att SQ-suites SIN-BKK/DEL är bra värde för pengarna. Det jag även har fått upp ögonen för är att en "2-bensresa" med C i Europa till lite "udda" destinationer kan vara en bra affär. Jag har t ex kollat GOT-PMO som har en hutlös prissättning i C. Kör man Lifemiles kommer man ner under priset för en ordinär ekonomibiljett.
Bokade idag två olika biljetter på mitt konto, en till mig och en till kompis då jag reser vidare. Min gick igenom direkt med avdrag på poäng och med mitt amex. Fick pnr och e-ticket. Kompisens fick jag bara pnr men gick inte igenom med mitt amex och har ingen e ticket eller poängavdrag. Ska jag vänta eller kontakta callcenter för att rädda bokningen?
Kan du få fram den på classic.checkmytrip.com? (kompisens dvs.)
Det har också hänt för mig när jag bokade min väns biljett med min poäng och med mitt kreditkort. Kan det vara fraud check?Bokade idag två olika biljetter på mitt konto, en till mig och en till kompis då jag reser vidare. Min gick igenom direkt med avdrag på poäng och med mitt amex. Fick pnr och e-ticket. Kompisens fick jag bara pnr men gick inte igenom med mitt amex och har ingen e ticket eller poängavdrag. Ska jag vänta eller kontakta callcenter för att rädda bokningen?
Det har också hänt för mig när jag bokade min väns biljett med min poäng och med mitt kreditkort. Kan det vara fraud check?
För min del löste det sig genom att ringa till deras kundtjänst. Vid betalning hänvisades jag till någon automattjänst, sedan kom jag tillbaka till samma kundtjänstpersonal för att slutföra biljettering.
Ringde till numret i USA och valde engelska.Ringde du England eller US callcenter?