Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Kunde inte halla mig och kopte ytterligare Lifemiles aven om jag redan sitter pa 150k. Normalt skulle jag inte bunkra upp sa har, men eftersom redemption rates fran/till Australien blir annu battre fr.o.m. 15 oktober sa kanns det ganska sakert.

Här har jag missat något...vad är det som försämras och vad blir bättre/oförändrat?

Problemet är inte HUACA här, det är timeout på servern som visas som ingen tillgänglighet imho.

Så testa att söka vid andra tidpunkter om du inte får träffen igen.

Last edited:
Problemet är inte HUACA här, det är timeout på servern som visas som ingen tillgänglighet imho.

Så testa att söka vid andra tidpunkter om du inte får träffen igen.
Testa aven att specificera de olika variablerna, sa som avgangstid och flygbolag. Det medfor ocksa en snavare sokning och mindre risk for timeouts.

Nogen der har erfaringer med transaktioner der mislykkes, men trækkes fra kortet alligevel? Har 3(!!) PNR til den samme flyvning, 1 er billetteret, de 2 andre er bare reservationer.

Af de 2 der er reservationer er der kun taget betalt for den ene, (tak til Nets Early Warning for at blokere for nr. 2...) - jeg ved dog ikke hvilken af de to der er taget betalt for og kan selvfølgelig ikke huske i hvilken rækkefølge jeg prøvede de forskellige kreditkort - så hvad er anbefalet fremgangsmåde? Jeg har mest lyst til at sende dem en email, men frygter at det kan blive lidt svært....

Edit: Er nervøs for at de nosser i det og anullerer den der er billetteret - vil jo gerne komme hjem igen :rolleyes:

Tack vare (på grund av?) BC så äger jag nu bland annat ett antal poäng hos LifeMiles och börjar fundera på att faktiskt spendera några av dem, gärna med en bokning innan den försämrade awardcharten börjar gälla om några dagar.

Jag har nu en fundering kring vad som är möjligt och ej, samt hur man ska gå tillväga för att göra en bokning som onlinesystemet inte vill gå med på (men som jag tycker borde funka...), om det nu går.

Jag skulle vilja åka från Hong Kong till Beijing i First med Thai, dvs HKG-BKK-PEK
Vad jag förstår så ligger BKK i en annan zon än HKG och PEK, men detta verkar ändå vara en godkänd routing för en North Asia-North Asia award då jag kan få fram denna biljett i Business Class (för 27.5k miles, vilket är korrekt pris för First inom North Asia-zonen).
Söker jag efter biljetter i First så säger systemet dock bara "Sold Out". Om jag istället söker på HKG-BKK och BKK-PEK separat i First så hittar jag biljetter där, så award-tillgänglighet borde finnas. Ett problem är dock att jag inte kan hitta flighter på samma dag där HKG-BKK kommer fram före BKK-PEK avgår. Kan dock hitta:
Dag 1: HKG-BKK 12.45-14.25
Dag 2: BKK-PEK 10.10-15.50

Alltså mindre än 24h i Bangkok. Borde inte detta vara OK?

Om det är OK, finns det något sätt att få onlinesystemet att boka det, eller måste jag ringa deras callcenter? Isf, hur svårt är det att prata med dem och förklara vad man vill?

(Går inte detta, så får jag väl köra C, antingen på denna rutt eller med EVA Air via TPE, men hade varit kul att testa First)

Alltså mindre än 24h i Bangkok. Borde inte detta vara OK
Åtta timmar vill jag minnas är vad LifeMiles online-bokning godkänner som högsta tid för en layover. Sedan får du boka som två enkelresor.

Har inte provat att ringa och boka, men vad jag förstått på andra medlemmar på Businessclass.se verkar det inte ge bättre möjligheter till att kombinera "ogiltiga" ben.

Åtta timmar vill jag minnas är vad LifeMiles online-bokning godkänner som högsta tid för en layover. Sedan får du boka som två enkelresor.

Asch då.
Problemet verkar vara att Thai har två flighter per dag från BKK till PEK, TG614 (avgång 10.10) och TG674 (avgång 23.59) och av dessa är det bara TG614 som har First, vilket ju gör att det inte går att komma fram till Bangkok från Hong Kong tillräckligt tidigt samma dag.

Om det inte går att komma runt de åtta timmarna så går det ju alltså inte att göra nåt åt detta. Trist, hade varit kul att testa First.

Lite OT, men ändå relaterat. Om pratar om värde på milen, så konstaterade jag att om man t ex vill testa Thai F mellan HKG-BKK, är det nästan bättre att köpa en biljett, som dessutom ger poäng. Däremot tycker jag att SQ-suites SIN-BKK/DEL är bra värde för pengarna. Det jag även har fått upp ögonen för är att en "2-bensresa" med C i Europa till lite "udda" destinationer kan vara en bra affär. Jag har t ex kollat GOT-PMO som har en hutlös prissättning i C. Kör man Lifemiles kommer man ner under priset för en ordinär ekonomibiljett.

Toppen