Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

drW

Medlem
Har nu läst en hel del här det senaste året och tror mig fått en hygglig bild av de olika programmens för och nackdelar. Har jag förstått rätt om det är LifeMiles som är bäst om man ffa har för avsikt att ordna prisvärda businessresor till och från USA? Jag blir gärna rättad om jag har fel!
Ni som reser mycket: Kommer någonsin rabatterade biljetter till USA ner till prisnivån på en lifemilesbiljett inklusive allt (skatter, bokningsavgifter mm)?
Känner att jag har svårt att motivera poänginköp i flera program och mitt resande går framför allt i den riktningen.
 

Henrik_B

Medlem
Jag håller just nu på att planera en enkelresa från JFK-ARN för 2 vuxna och två barn.

Ett hett alternativ just nu är LifeMiles som erbjuder Business med Lufthansa A380 JFK-FRA-ARN. För detta krävs 210.00 LifeMiles. Vid köp av dessa under nästa 100%-kampanj kommer totalkostnaden för detta bli ca. 24.000 SEK. Jag har aldrig sett någon REA i Businessclass på något bolag för det priset. Om LifeMiles erbjuder bättre eller sämre alternativ till och från USA än något annat program vet jag inte, men dealen ovan tycker jag är bra.

Vad jag har förstått genom att söka en del är LifeMiles något vassare när man ska hitta awards till mellanöstern och Asien. Fler alternativ i First erbjuds även där.
 
Jag håller just nu på att planera en enkelresa från JFK-ARN för 2 vuxna och två barn.
Är det realistiskt att anta att det går att hitta fyra awardplatser hos LH med LifeMiles? Är inte helt påläst, men har fått uppfattningen att detta är väldigt sällsynt hos de flesta program och flygbolag.
 

karho

Medlem
Jag håller just nu på att planera en enkelresa från JFK-ARN för 2 vuxna och två barn.

Ett hett alternativ just nu är LifeMiles som erbjuder Business med Lufthansa A380 JFK-FRA-ARN. För detta krävs 210.00 LifeMiles.

Som du kanske sett tidigare i denna tråd kan man med fördel betala sin bonusresor med Lifemiles med en del miles och en del cash. På så sätt kan man "dryga" ut sina miles, om man inte har tillräckligt i väntan på nästa rea. Priset per miles vid cashköp är detsamma som vid rea: http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles-10.html#post174506

Gällande First går det fint att boka dessa med Lifemiles också, lite beroende på bolag. Men då det inte går att blanda klasser blir det svårt till ARN. Men JFK-FRA t.ex. funkar att boka First. LH släpper 14 dagar innan avfärd. (även om fyra biljetter nog är omöjligt)
 
Last edited:

drW

Medlem
Jag har en resa bokad med Lufthansa i business från Atlanta till Arlanda. Var inte så svårt att hitta för fyra. Man blir ju så sugen att prova de andra systemen men jag håller mig nog till Lifemiles. Kan som sagt inte sprida ut mig över fler. Det är en stor fördel att kunna köpa till lämplig mängd poäng.
 

Stefan62

Medlem
För min del är den största fördelen med LifeMiles att man kan boka online och hittar man platser så kan man boka direkt, dvs man behöver inte söka tillgänglighet via andra verktyg.

Om jag förstått helheten rätt så kan det vara svårare om man vill göra en mer "kreativ routing", men det finns säkert en massa tips om det här i forumet!
 

charlesswe

Medlem
När man försöker göra en transfer, borde man se antalet poäng MED bonus eller UTAN bonus i detta steg?

Jag har redan blivit lurad en gång med LM och vill inte bli igen. Kan någon här prova? Tack!

Capture d’écran 2014-03-17 à 09.27.51 PM.png
 
Toppen