Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Jeg trenger å booke 2 billetter 4-6 måneder før reisen i C.

Er tilgangen da så lav at det ikke er noe poeng i å kjøpe miles?

Er fleksibel +/- 2 uker på reisetidspunkt.

Jeg trenger å booke 2 billetter 4-6 måneder før reisen i C.

Er tilgangen da så lav at det ikke er noe poeng i å kjøpe miles?

Er fleksibel +/- 2 uker på reisetidspunkt.

Det beror ju mycket på varifrån och vart du flyger. Vissa destinationer är mycket lättare än andra.
Det beror dessutom på när du flyger. Om du undviker storhelger, skollov, etc. så är chansen mycket bättre.
Sedan kan du optimera genom att ha miles i olika program. Finns inte tillgängligheten via ena programmet, så kanske det finns via det andra eller tredje programmet, etc.

Det er jeg og en kompis som skal reise Oslo-Las Vegas. Vi planlegger å være der i 12-14 dager, med avreise i løpet av september.
Reiser normalt ikke business, men skulle sjekke denne varianten. (Han er 2.01 høy, og sliter for og si det mildt på økonomiklasse.
Men utifra tilgjengeligheten jeg har sett ser det ut som om vi må gå for premium økonomi med et eller annet selskap.

Fyller lite jämt under året som kommer och jag har så smått börjat planera för en resa. Har nästan blivit övertygad om LM förträfflighet i en del avseenden. Det jag undrar över är hur ni gör med inköp av poäng. Maxar ni alltid eller köper ni precis så mycket ni tror er behöva?
Ni som har mer erfarenhet:
Är det några särskilda tider på året det är lättare att få till en poängresa? Destinationerna som är aktuella är Nordamerika och Singapore.
Hur långt i förväg kan/bör man boka?

Den 19e december finns ledig plats från Göteborg till Singapore via London med Singapore Airlines i Business så tillgängligheten dit är hyfsad till och med nu.

Hur gör man för att flyga GOT-LHR-SIN-BKK för 65,000 miles?

Försöker fylla in på multicity men får bara upp att det skall kosta 25,000 miles extra för SIN-BKK sträckan…

Några tips?

Någon som har erfarenhet av lång biljetteringstid? Bokade en award med NH+CA i tisdags, och har bokningsreferens m.m., men ännu inga e-tickets. Kanske läge för ett samtal till Lifemiles, eller ska man vänta några dagar till?

Hur gör man för att flyga GOT-LHR-SIN-BKK för 65,000 miles?

Försöker fylla in på multicity men får bara upp att det skall kosta 25,000 miles extra för SIN-BKK sträckan…

Några tips?

Jag kan inte multi city funktionen men jag har lyckats hitta Kuala Lumpur via Singapore samt Penang via Singapore kan nog också gå på enkel.
Du är du ju halvvägs till Bangkok från Singapore iallafall.

Det som man inte kan boka online är att avsiktligt att ha layover nästan 24 timmar i varje transitstäder.
Jag vet inte om detta fungerar när man ringer till LifeMiles kundtjänst. Jag är inte så förtjust i att prata med Manuel...

Toppen