Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Alla program har olika för- och nackdelar. Man försöker att utnyttja det som är bra på.
Om man tycker ett program är för krångligt eller mindre attraktivt behöver man inte hålla fast vid det.

T ex jag tycker att Delta Skymiles är ett av hopplösa program som finns, men jag har poäng där. Varför?
Jo för att:
  • De är enda bonusprogram i Skyteam som ger mig 100% miles på billiga Air France/KLM economy class biljetter
  • De har vissa sweet spot bonusresor t ex Mellanöstern-Europa T/R i Business class (60.000 miles)
  • Jag kan boka Korean Air award online på deras webbsida (endast vissa destinationer i Asien)

För mig är LM ett sätt att fixa one-way awards när jag behöver det.
USDM för kreativa rundresor
EB när jag har amex 2-4-1 eller behöver sk-upgrades på long haul
FlyingBlue för korta enkelresor när LM inte har coverage
Nu har jag börjat med BAEC för att skramla ihop till CX F för att testa The Wing,

Man behöver en stor "verktygslåda" för att få ihop resan

Swiss: jag kan väl tycka att specifika bokningar är bra trots att jag inte gillar en del av (i min uppfattning) nackdelarna med programmet?

Swiss: jag kan väl tycka att specifika bokningar är bra trots att jag inte gillar en del av (i min uppfattning) nackdelarna med programmet?

Självklart,
Det var därför jag ville få lite mer feedback från dig, eftersom det verkade som att du har hittat några sweet spots i deras awardtabell även om du är något kritiskt till dera program. Jag är även kritisk till deras program och speciellt att de inom väldigt kort tid har försämrat deras awardtabell två gånger - vilket inte är normalt. Jag sitter även på en hel hög med miles i deras program och är naturligtvis intresserad av att hitta några sweet spots för att kunna utnyttja dessa. Jag köpte inte heller några fler miles i deras senaste erbjudanden, eftersom jag inte är säker på var de är på väg med detta program. Det var ju bra när det startade, men har snabbt försämrats.

Den stora nackdelen för mig är att man inte kan mixa bokningsklasser. Jag reser ofta mellan Kina och Skandinavien och vill då resa i F, annars kan jag lika gärna samla miles. :)

Började köpa i våras. Vet inte riktig ännu om det är via detta detta konto familjen ska tas till Sydamerika. Men som jag ser det just är möjlighet till enkelresa, samt att betala med både poäng och pengar den viktigaste fördelen för mig i nuläget.

Suttit hela natten och pysslat med min favoritsyssla, LifeMiles. :p

Funderar på att dra en spontanresa till NYC nu snart.
Så här ser tiderna ut:

FRA-JFK (Avgång 10.20, framme i NYC 12.45)
JFK-FRA (Avgång 20.50)

Jag har vacklat fram och tillbaka om jag ska ge mig in på LifeMiles. Men nu ser jag en möjlighet att prova LH First. För min del blir det inte spontant och jag vill stanna mer än 8 timmar.

Hur lång tid i förväg går det att boka dessa biljetter och hur många miles behövs för First på utresan och Business på hemresan?

Jag har vacklat fram och tillbaka om jag ska ge mig in på LifeMiles. Men nu ser jag en möjlighet att prova LH First. För min del blir det inte spontant och jag vill stanna mer än 8 timmar.

Hur lång tid i förväg går det att boka dessa biljetter och hur många miles behövs för First på utresan och Business på hemresan?

LH släpper F till partners 14 dagar före avresa. Enligt bloggar så är det exakt på minuten varje dygn (kommer ej ihåg när....)
För priset så beror det på varifrån du åker och var du åker? :)

Toppen