Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Hittils ingen har lyckat att boka mixed kabinklasser (inkl. mig) via telefonbokning, utan att debiteras separat.
@jumbooze ska testa sin tur och använda hans charm på max när han ringer till Aviancas spansktalande kundtjänst. :)
Vi väntar på uppdatering.

Charmen var på igår i samband med att jag försökte köpa miles.
Spansktalande US nummer ringde jag till och frågade generellt om man kunde blanda klasser och det skulle gå bra.
Jag ska ringa tillbaka ikväll för att få ett pris på "fejkad" bokning för att säkerställa att det inte är högre miles dvs C + F de räknar isf.

jumbooze,
Det kommer inte att gå att blanda klasser, om du inte gör separata bokningar. Det är mig veterligen ingen som har lyckats med det och det är ju en välkänd nackdel med LifeMiles. Det kan ju hända, och det är min förhoppning, att de ändrar på detta någon gång i framtiden. Det finns ju ingen logik i att ha det som de har det idag. Det hänger väl samman med att de är ganska nya i *A och består av två lokala flygbolag TACA och Avianca samt att det antagligen inte var ett problem för deras medlemmar förr. Nu har de antagligen fått en helt annan medlemsstruktur med flera miles junkies från staterna och Europa som är frustrerade att de inte har ett mer flexibelt system vad gäller blanding av klasser i en och samma bokning. Personligen tror jag att de kommer att ändra det till det bättre, men när har jag ingen aning om.

Funderar på att köpa på mig lite mil för att använda i höst, men är det bara jag som fått uppfattningen att de har rätt usel platstillgång och ofta föreslår konstig routing/flygbolag när man söker award flights på webben?

Konstig routing? Det kallas maximizing! :p :cool:
Nej, det är inte det jag menar! Får ofta förslag på att åka västerut med LOT via WAW eller TAP via LIS, och det är kanske inte mitt favoritval för premiumkabiner. Resten är "Sold out", och jag får ingen möjlighet att själv ange vilken routing jag vill söka på. Gör jag fel?

Nej, det är inte det jag menar! Får ofta förslag på att åka västerut med LOT via WAW.....

Nu har du nog lite väll mycket fördomar ;)

LOT har enligt mig den bästa intra-europe businessclass servicen i Europa, så jag har väldigt svårt att tro att en transatlantisk flygning skulle innebära sämre service?
Att sedan LOT flyger nya 787:eek:r är ju inte alls dumt :)

Funderar på att köpa på mig lite mil för att använda i höst, men är det bara jag som fått uppfattningen att de har rätt usel platstillgång och ofta föreslår konstig routing/flygbolag när man söker award flights på webben?
Helt usel platstillgång har de inte, det går ju faktiskt att boka SQ business class på 77W och A380 :)

Nej, det är inte det jag menar! Får ofta förslag på att åka västerut med LOT via WAW eller TAP via LIS, och det är kanske inte mitt favoritval för premiumkabiner. Resten är "Sold out", och jag får ingen möjlighet att själv ange vilken routing jag vill söka på. Gör jag fel?
Det där med att man inte kan välja routing som man vill är otroligt irriterande!

Försöker man med multi city så kan man för det första bara lägga in upp till 3 segment (dvs enkel open jaw som max), och dessutom prissätts det hela ofta som två olika resor. Vill jag t ex resa BGO-FRA-SIN på utresan, men struntar i hur jag reser SIN-BGO på hemresan, så får jag betala för en enkelbiljett BGO-FRA + en tur/retur Europe - South Asia. Det borde ju vara en tur/retur Europe - South Asia enbart.

Någon som vet om det går att boka en mer "optimerad" routing via telefon, eller får man prata med Consuela då ("No, no...it's not possible")? ;)

24182372.jpg

Last edited:
Charmen var på igår i samband med att jag försökte köpa miles.
Spansktalande US nummer ringde jag till och frågade generellt om man kunde blanda klasser och det skulle gå bra.
Jag ska ringa tillbaka ikväll för att få ett pris på "fejkad" bokning för att säkerställa att det inte är högre miles dvs C + F de räknar isf.

Verkar vara lite Huaca Huaca för idag fick jag info att det inte går :/

Men nu gick det betala med AMEX!!!

Någon som vet om det går att boka en mer "optimerad" routing via telefon, eller får man prata med Consuela då ("No, no...it's not possible")? ;)

De gånger jag ringt har de haft samma alternativ som kommer upp via hemsidan, inga andra möjliga.

Men håller generellt med att platstillgången varierar, SQ business går ju fint som sagt (om än bara 1 biljett per flyg vad jag sett, söker man på 2 är det klippt), LH, LX och UA C tycker jag det finns rätt gott om.

Toppen