Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Vill bara berömma Lifemiles kundsupport för att de alltid är pilsnabba med att svara på de frågor jag skickar.

Det enda som till dags dator varit lite oklart är vilket kundcenter man ska ringa om man nu vill tala över telefon istället för mail. Har tidigare använt UK, men de har varit lite svårt att komma fram. Fick idag reda på att det är det Amerikanska numret man bör ringa som svensk.

Förutom de bolag där det finns svensk representation (alltså inte kopplad till indiskt call center där man talar knackig engelska) är Lifemiles den bästa organisation jag har haft att göra med.

Kommer imorgon ringa och slutligen avboka min resa till Khabarovsk. Då kommer vi äntligen få svar på lite frågor som ställts: 1. Hur mycket kostar avbokning? (50 dollar enkel eller T/R) 2. Får man tillbaka poängen för den del som bokats med"cash"?

Palazzi,
Tack för informationen betr vilket kundcenter man bör vända sig till! Har du numret till det amerikanska kundcentret och kan man skypa med dem? Har de öppet 24h/7d?

Kommer imorgon ringa och slutligen avboka min resa till Khabarovsk. Då kommer vi äntligen få svar på lite frågor som ställts: 1. Hur mycket kostar avbokning? (50 dollar enkel eller T/R) 2. Får man tillbaka poängen för den del som bokats med"cash"?

Ser fram emot svar på dessa! Hoppas på bra besked på fråga 2.

"Dear Mr. Palazzi:

Good afternoon,

Our apologies for this inconvenience, let me provide you the United States customer's number to contact us:

∙β1-800-400-8222

Remember to include your country code and area code before this number.

If this number would not work please write us back to assist your issue.

Thank you for your preference.
Best regards,"

Ska jag skriva MIN landskod?:confused:

24/7 är det öppet iaf. Vet inte gällande Skype, men ska testa mig fram...

800 nummer ska funka med skype.

Jag har ringt både USDM & AA Advantage med Skype på deras 800-nummer.
Ljudkvaliten är inte 100 alltid men huaca huaca så blir den bättre...

Last edited:
Det låter bra jumbooze!
Om någon har testat att skypa med dem, så kan ni väl ge oss andra besked om det fungerar eller inte!

50 dollar T/R i avbokningsavgift! Mycket bra tycker jag :). De lät inte helt säkra på cash-delen och poäng, så jag får helt enkelt vänta tills poängen hamnar på kontot... Kunde ta upp till 48h.

Vill bara berömma Lifemiles kundsupport för att de alltid är pilsnabba med att svara på de frågor jag skickar.

Förutom de bolag där det finns svensk representation (alltså inte kopplad till indiskt call center där man talar knackig engelska) är Lifemiles den bästa organisation jag har haft att göra med.

Hej, önskar att jag hade samma uppfattning, men så känns det inte just nu. Hemsidan gick inte att boka bonusresa med i måndag (för mig). Ringde istället, bokade bonusresa per telefon, gick väldigt smidigt. Ringde USA-numret. Fick bokningsnummer direkt, so far so good.

Men det gick inte att ta betalt för biljetterna då systemet var nere på nåt sätt. Så agenten lovade att någon från Lifemiles skullle ringa upp mig inom 24h för att ta betalt och biljettera. Ingen ringer upp, jag ringer tillbaka efter ~30h (igår em) och undrar vad som händer, de säger att de fortfarande inte kan billjettera, och att någon ringer upp inom 48h från bokningen, dvs. senast idag onsdag förmiddag. Ingen ringt upp ännu, jag börjar misströsta... Att maila tar några dagar att få svar på, så det verkar inte gå snabbare där (mailade i måndags morse, fick svar nyss, så ca 48h där). Suck.

Jag återkommer med rapport om hur detta slutar.

Hej, önskar att jag hade samma uppfattning, men så känns det inte just nu. Hemsidan gick inte att boka bonusresa med i måndag (för mig). Ringde istället, bokade bonusresa per telefon, gick väldigt smidigt. Ringde USA-numret. Fick bokningsnummer direkt, so far so good.

Men det gick inte att ta betalt för biljetterna då systemet var nere på nåt sätt. Så agenten lovade att någon från Lifemiles skullle ringa upp mig inom 24h för att ta betalt och biljettera. Ingen ringer upp, jag ringer tillbaka efter ~30h (igår em) och undrar vad som händer, de säger att de fortfarande inte kan billjettera, och att någon ringer upp inom 48h från bokningen, dvs. senast idag onsdag förmiddag. Ingen ringt upp ännu, jag börjar misströsta... Att maila tar några dagar att få svar på, så det verkar inte gå snabbare där (mailade i måndags morse, fick svar nyss, så ca 48h där). Suck.

Jag återkommer med rapport om hur detta slutar.

Vad trist! :( Men om det fungerar för mig borde det väl, tillslut. även fungera för dig :)

Konstigt att det är så olika svarstid på mailen... Jag har kanske väntat 5h i snitt. Kan tänka mig att det beror på tiden man skickar mailen, då det rör sig om en ganska rejäl tidsskillnad mellan Sverige och deras huvudkontor... Om man skickar "rätt tid" så ligger mailet överst i listan när de börjar på morgonen.

Systemfel är ju olyckligt, men händer ju tyvärr på alla bolag. Hela Lifemiles hemsida är ju också ganska buggig... Vissa destinationer dyker inte upp, ibland loggas jag ut automatiskt, det går inte att boka mixed cabin etc.

Antingen har jag haft rejäl tur, eller så har du haft otur. Vi får nästan hoppas på det senare, även om det är trist för dig nu:( Hoppas inte att behöva krångla likt det du beskriver i framtiden...

Toppen