Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Nu är min Asiana biljett biljetterad men bokningskoden kommer ännu inte upp på SAS hemsida.
Det kanske är lite fördröjning på det.

Varför ska du kolla LifeMiles bokning på SAS webbsida överhuvudtaget? Räcker det inte att kolla på Avianca.com eller CheckMyTrip?

Det kommer inte upp något där heller.
Det står att man ska fylla i First last name.
Kanske dum fråga men betyder det förnamn och efternamn?

Kanske någon som känner att Karibien vore trevligt i December men tycker att priserna kan vara lite höga om man nu vill undvika alla charterkärror där man sitter som boskap?

5 December 2014
Stockholm - Frankfurt - New York - Montreal - Pointe-A-Pitre
Kabinklass: Ekonomi
Kostnad: 12.500 poäng + 106$

Point a Pitre 1.png

13 December 2014
Pointe-A-Pitre - Montreal - Genéve - Stockholm
Kabinklass: Business
Kostnad: 22.500 poäng + 124$

Point a Pitre 2.png

Det går att justera mätaren på lifemiles för att spara ytterligare några kronor men för enkelhetens skull så räknar jag på maximalt antal poäng och cash-delen på det minsta.

Då landar vi på 12.500 + 22.500 poäng = 35.000 poäng
Jag räknar alltid på miles inköpta vid kampanjer så då tar vi 35x15 = 525$

Sedan lägger vi på kostnaden för skatter vilket blir 106 + 124 = 230$

Lägger vi sedan ihop dessa får vi en totalsumma på 755$ vilket blir nästan exakt 5.000 SEK

Detta får anses som ett relativt bra pris för att åka ekonomiklass dit, ha en skön semester borta i Karibien (går att ta sig mellan de olika öarna med flyg och båt till relativt rimliga priser) och sedan avsluta med att flyga lite mer bekvämt på hemvägen med Air Canada.

Last edited:
Är det bara jag som har problem med LifeMiles när jag söker flighter? Jag har provat ett tag nu men hittar absolut ingenting. Inte ens mellan ARN-FRA, som jag la in som teststräcka för att kolla. Jag ser inga felmeddelanden på deras webbsida. Det hela verkar väldigt konstigt och urdålig service till deras LifeMiles medlemmar om deras bokningssystem ej fungerar.

Är det bara jag som har problem med LifeMiles när jag söker flighter? Jag har provat ett tag nu men hittar absolut ingenting. Inte ens mellan ARN-FRA, som jag la in som teststräcka för att kolla. Jag ser inga felmeddelanden på deras webbsida. Det hela verkar väldigt konstigt och urdålig service till deras LifeMiles medlemmar om deras bokningssystem ej fungerar.

Jag har samma problem. Inga resor kommer upp vid sökning. Allt står som "Not Available".

Det verkar som de har löst problemet eller vad det nu som gjorde att det inte fungerade under flera timmar. Förhoppningsvis håller de inte på att fixa det som vi tycker är bra med deras IT-system.

Toppen