Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Jag är rädd att ni håller på att dra med mig i fördärvet. :) Måste hålla mig borta från datorer i kväll annars kommer det nog ramla in poäng på kontot. Som min fru säger: "Bara för att det är extrapris på friggebodar så behöver man inte köpa en."

Samma sak för mig häromkvällen, riktig nagelbitare. Måste ändå credda Entercard som är noggranna och kollar. Det är andra gången de gör det när mitt köpmönster har avvikt under de tre månaderna jag haft BA Visat.

Efter en liten stund ringde Amex och undrade om det var jag som försökt göra ett köp - de hade reagerat, eftersom det var i sydamerika som köpet gjordes - bra koll!

Det lustiga var sedan när min sambo också skulle fylla på kontot och betala med BAEC Visa, så ringde Entercard...

Som jämförelse är det inte en jävel som bryr sig om man betalar med Swedbank MasterCard vid köp av LifeMiles. Säger nog en del om den banken :)

Efter en liten stund ringde Amex och undrade om det var jag som försökt göra ett köp - de hade reagerat, eftersom det var i sydamerika som köpet gjordes - bra koll!

Det lustiga var sedan när min sambo också skulle fylla på kontot och betala med BAEC Visa, så ringde Entercard...

Ingen från Amex har hört av sig här ännu.
De har kanske vant sig vid alla mina knasiga köp...

Det blev för mycket konstigheter på en gång även för AMEX när jag köpte LifeMiles miles (El Salvador), betalade hotellnoten i Kina och betalade SriLankans flygbiljett (Sri Lanka) inom en kort tid.

Det blev för mycket konstigheter på en gång även för AMEX när jag köpte LifeMiles miles (El Salvador), betalade hotellnoten i Kina och betalade SriLankans flygbiljett (Sri Lanka) inom en kort tid.

Och ditt svar till dem blev förstås: "Jag är forskare och jobbar med teleportering... Detta var en testkörning!"? ;) :p

Som jämförelse är det inte en jävel som bryr sig om man betalar med Swedbank MasterCard vid köp av LifeMiles. Säger nog en del om den banken :)
Entercard är ett helägt dotterbolag till Swedbank. Det har mer att göra med att ett Swedbank Mastercard är ett debit card, medans korten som administreras av Entercard är kreditkort-- därav den servicen.

Nu är min Asiana biljett biljetterad men bokningskoden kommer ännu inte upp på SAS hemsida.
Det kanske är lite fördröjning på det.

Toppen