Det lustiga var sedan när min sambo också skulle fylla på kontot och betala med BAEC Visa, så ringde Entercard...
"Bara för att det är extrapris på friggebodar så behöver man inte köpa en."
Efter en liten stund ringde Amex och undrade om det var jag som försökt göra ett köp - de hade reagerat, eftersom det var i sydamerika som köpet gjordes - bra koll!
Det lustiga var sedan när min sambo också skulle fylla på kontot och betala med BAEC Visa, så ringde Entercard...
Efter en liten stund ringde Amex och undrade om det var jag som försökt göra ett köp - de hade reagerat, eftersom det var i sydamerika som köpet gjordes - bra koll!
Det blev för mycket konstigheter på en gång även för AMEX när jag köpte LifeMiles miles (El Salvador), betalade hotellnoten i Kina och betalade SriLankans flygbiljett (Sri Lanka) inom en kort tid.
Entercard är ett helägt dotterbolag till Swedbank. Det har mer att göra med att ett Swedbank Mastercard är ett debit card, medans korten som administreras av Entercard är kreditkort-- därav den servicen.Som jämförelse är det inte en jävel som bryr sig om man betalar med Swedbank MasterCard vid köp av LifeMiles. Säger nog en del om den banken![]()