Senaste nytt

Avianca LifeMiles Buy Miles 100% Bonus kampanj, t o m 2013-AUG-30

Ok, tack... Det kändes lite bra för att vara sant. Är nöjd med att ha fått en biljett i C för det priset i alla fall. :)

Härligt!

Mitt första inlägg här! Jag missade precis den förra kampanjen och har sedan dess väntat på nästa. Var precis i farten med att boka en enkelbiljett i Economy med Turkish Airlines ARN-IST-EZE 16 AUG för 6620 SEK. Gissa om jag blev glad när jag såg att jag kan flyga med Lufthansa i C för 70 000 miles, vilket, med den här bonusen, borde kosta 7279 SEK! Extra speciellt blir det med tanke på att det blir min första flight i Business Class. Jag har bara flugit Economy förut. TK är säkert ett fint flygbolag, men jag tror att LH C smäller högre.

Går det att ackreditera miles från flygresor bokade med LifeMiles till t.ex. Aegan Miles & Bonus?

Tack BC.se för all kunskap jag har fått genom er!

Njaaaaa. Det kostar väl 110k miles T/R till EZE i C eller läser jag awardchart fel ?

Kan jag själv söka efter önskade flighter eller kommer jag behöva ringa?

Finns det något sätt jag kan se med vilka flygbolag och vilka (rimliga) rutter jag kan välja till HKG? (Med USDM)

Jag blir bara mer och mer glad för varje dag att jag hittat detta forum :D
Det är strålande bra att det finns kunniga som du som svarar på nybörjares frågor! Tusen tack!

Med Avianca Lifemiles & United Milage Plus kan du boka direkt via internet. Det finns fristående program som visar tillgänglighet på bonusflyg när man bokar med ett annat flygbonusprogram (Eurobonus, US Airways etc). Till de sistnämnde programmen måste du dock ringa innan en bokning kan slutföras.

För nybörjaren är Lifemiles och United Milage Plus troligen de enklaste programmen, även om US Airways ofta erbjuder mest valuta för pengarna (tycker jag). Vet inte hur mycket en resa i HKG i C kostar med Lifemiles i praktiken, men kan kolla upp det om 5min.

Update: Bonusbiljett med Avianca till HKG blir 16.000kr T/R, vilket inte kan anses särksilt prisvärt för en bonusbiljett. Det är lika mycket/mer än en betald biljett under rea.

Last edited:
För nybörjaren är Lifemiles och United Milage Plus troligen de enklaste programmen, även om US Airways ofta erbjuder mest valuta för pengarna (tycker jag). Vet inte hur mycket en resa i HKG i C kostar med Lifemiles i praktiken, men kan kolla upp det om 5min.

Jag anser att USDM är bäst för nybörjaren. OK United Mileage Plus går att boka online men kostnaden är högre än för USDM.

Det är väldigt enkelt att boka USDM och agenterna är vana vid alla möjliga och omöjliga routings.

Lifemiles är inte direkt enkelt eftersom man inte kan kombinera kabinklasser, sidan är långsam att söka med, det är näst intill omöjligt att ändra/boka av resor pga undermålig support.

Lifemiles är inte direkt enkelt eftersom man inte kan kombinera kabinklasser, sidan är långsam att söka med, det är näst intill omöjligt att ändra/boka av resor pga undermålig support.

LifeMiles sida verkar ha ändrats? Det ser ut som att de tillåter olika kabinklasser nu. Så här såg sidan inte ut för mig igår i alla fall... Det är sent och har ett par glas vin i kroppen så jag kan vara ute och cykla.

Länken nedan är screenshot på hur det ser ut för mig.

http://i.imgur.com/hpjzoAW.png?1

LifeMiles sida verkar ha ändrats? Det ser ut som att de tillåter olika kabinklasser nu. Så här såg sidan inte ut för mig igår i alla fall... Det är sent och har ett par glas vin i kroppen så jag kan vara ute och cykla.

Länken nedan är screenshot på hur det ser ut för mig.

http://i.imgur.com/hpjzoAW.png?1

Denna bild säger ingenting. Vad händer om du väljer Y ut, kan du välja C hem? Vad händer om du även har en connection från IAH till MEX i C men väljer Y MEX-EZE? Går det? Kan du kombinera det med C från EZE-MEX och sen Y MEX-IAH? Get the point? ;)

Toppen