Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Xpressen

Medlem
Betalar du avgiften med mastercardet blir det dubbla poäng och transaktionen räknas som SAS-transaktion vilket ger bra med poäng.
Ska dock tänka på att om man har otur och de skatter och avgifter som kommer tillbaka krediteras under helgen så kommer de poängen dras av dubbelt.
I mitt fall betalar jag alltid skatter och avgifter med Amex Plat då jag vill åt deras försäkring så för mig är det ingen risk. Men helt klart viktigt att tänka på.
 
Hoppas det blir rejält med poäng på en avbokningsavgift…..
Ibland undrar man hur folk tänker, om de tänker?!

Låt säga att det är 4 pax longhaul, så innebär det 4x750kr=3000kr. Det skulle innebära extra 1500p för att boka under kampanjen istället för utanför. Inget häpnandeväckande, men med tanke på vad folk är villiga att betala för extrapoäng så är det väl inte alls konstigt att någon här vill tjäna 1500p helt gratis? I grund och botten är det grundfilosofin i allt mitt poängsamlande. Genom att ha det tänket, att maximera gratispoäng, tjänst man garanterat fler poäng än de som inte gör det. Det handlar bara om ett högt engagemang :)
 

Tomas E

Medlem
Låt säga att det är 4 pax longhaul, så innebär det 4x750kr=3000kr. Det skulle innebära extra 1500p för att boka under kampanjen istället för utanför. Inget häpnandeväckande, men med tanke på vad folk är villiga att betala för extrapoäng så är det väl inte alls konstigt att någon här vill tjäna 1500p helt gratis?
Jag får det till 750 poäng extra om 25 p/100 kr tillfälligt dubblas till 50 p/100 kr. :)
 

fcx

Medlem
Nu hänger jag inte med. Avbokningsavgiften är väl inget som man de-facto betalar, utan något som dras av från skatter och avgifter innan de återbetalas?
 

igelkotten

Medlem
Nu hänger jag inte med. Avbokningsavgiften är väl inget som man de-facto betalar, utan något som dras av från skatter och avgifter innan de återbetalas?
Inte testat själv men från rapporter på forumet så skiljer det sig åt om man avbokar en SAS longhaul eller shorthaul.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

char

Medlem
Jag bokade av en SAS longhaul igår där skatter var betalade med Amex Platinum. Skatterna kommer återbetalas till Platinum och jag fick ange nytt kort (SAS mc) för betalning av avbokningsavgiften 2*750 kr.

Varför skulle man inte vänta till en dubbelhelg? 375 extra bonuspoäng och drygt 90 extra statuspoäng är ju bättre än inget.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen