Senaste nytt

Avbokningsavgift SAS Eurobonus award

Matore

Medlem
Att Star A- award kostar att avboka vet jag. Men hur är det med vanliga SAS EB award, inrikes kostar ju inget, hur det internationellt? Ex CPH-NRT?

• Gilla
Reactions: Gus
Ok tack. Hur är det då om jag bokar idag, de ändrar reglerna imorgon, och jag reser om en månad? Vilket regelverk gäller då, antar att det är vid bokningstillfället?

Ok tack. Hur är det då om jag bokar idag, de ändrar reglerna imorgon, och jag reser om en månad? Vilket regelverk gäller då, antar att det är vid bokningstillfället?
Egentligen kostar det inte att avboka utan man betalar en bokningsavgift vid bokningstillfället som man inte får tillbaka vid avbokning.
Med ovanstående i beaktning samt att man inte betalar bokningsavgift vid bokning av SAS-awards, så skulle jag anta att det inte "kostar något" att avboka...

Kostar inget att avboka i dagsläget, men ryktas att det kan bli ändring på det.
Hur är det nu. Jag har inte bokat något på över två och är lite ringrostig. Fortfarande helt gratis att avboka ren SAS award som man bokat online? Är sugen att hugga några helger när Toronto släpps som award. Men om det fortfarande är maskkrav etc vid avresa vill jag avboka.

Hur är det nu. Jag har inte bokat något på över två och är lite ringrostig. Fortfarande helt gratis att avboka ren SAS award som man bokat online? Är sugen att hugga några helger när Toronto släpps som award. Men om det fortfarande är maskkrav etc vid avresa vill jag avboka.
Det kostar inget att avboka en SAS award-resa.

• Gilla
Reactions: Gus
Tror du inte behöver boka, maskkravet kommer definitivt finnas kvar.

Maskkravet är väl inget som är så farligt och påtagligt. Att ha det utomhus i solen vid 30C och hög luftfuktighet det var verkligen något som jag hatade (Nice centrum augusti 2021). Men i ett flygplan med bra ventilation och många ursäkter (läs mat och dryck) för att ta av den så är det rätt hanterligt. Jag lägger inga värderingar i om det är nödvändigt eller ej av smittningsskäl.

Toppen