Protein48
Medlem
Har en ToR ARN - LAX med SAS i business där utresan är bokningsklass I, d.v.s. bonus, och bokningsklass J på hemvägen. Av ren slump kollade jag appen och noterade att utresan, sträckan CPH - LAX, var "inställd", utan någon som helst information vare sig på mail, sms eller appnotis. Platser går att fortfarande att boka på SAS. Ringer kundtjänst, som inte har någon förklaring till varför sträckan plötsligt var borta och efter 30 min "on hold" bröts samtalet. Jag ringde upp igen och fick veta att man hade skickat vidare frågeställningen till "huvudkontoret i Stockholm" men fick samtidigt en preliminär förklaring till att det inte handlade om något inställt flyg, utan att det istället handlar om att jag blivit "nekad" då det eventuellt kunde röra sig om att man överbokat bonusplatser. Har aldrig hört talats om det förut. Bokningen genomfördes för två månader sedan med genomförd biljettering och allt. Väntar med spänning till på måndag (då skulle jag tydligen få svar) om jag nu kommer bli tvungen att casha för utresan efter att de själva genomfört en bokning som de nu inter anser vara korrekt.