Senaste nytt

Avbokade SAS bonusresor utan information

J1981

Medlem
Upptäckte nyss att jag har fått två bonusresor med sas i juli och augusti avbokade utan att jag fått någon info om det. Inga poäng har kommit tillbaks och ingen återbetalningsmail eller nått liknande.
Nu var det tur att jag hade koll på mina bokningar och ska ringa sas imorgon.

Kan vara bra o kolla era bokningar.

Iom att dom försvunnit under mina bokningar på hemsidan så kan det vara väldigt klurigt att ha koll på vad som försvunnit. Nu har jag sas appen och där ligger dom kvar då den inte är uppdaterad.
Något tips på bra sätt att hålla koll på sina bokningar, eller måste man helt enkelt anteckna dom på annat ställe?
 

Simon90

Medlem
Upptäckte nyss att jag har fått två bonusresor med sas i juli och augusti avbokade utan att jag fått någon info om det. Inga poäng har kommit tillbaks och ingen återbetalningsmail eller nått liknande.
Nu var det tur att jag hade koll på mina bokningar och ska ringa sas imorgon.

Kan vara bra o kolla era bokningar.

Iom att dom försvunnit under mina bokningar på hemsidan så kan det vara väldigt klurigt att ha koll på vad som försvunnit. Nu har jag sas appen och där ligger dom kvar då den inte är uppdaterad.
Något tips på bra sätt att hålla koll på sina bokningar, eller måste man helt enkelt anteckna dom på annat ställe?
Du har väl fått ett bekräftelsemail på bokningen?
 

Matore

Medlem
Upptäckte nyss att jag har fått två bonusresor med sas i juli och augusti avbokade utan att jag fått någon info om det. Inga poäng har kommit tillbaks och ingen återbetalningsmail eller nått liknande.
Nu var det tur att jag hade koll på mina bokningar och ska ringa sas imorgon.

Kan vara bra o kolla era bokningar.

Iom att dom försvunnit under mina bokningar på hemsidan så kan det vara väldigt klurigt att ha koll på vad som försvunnit. Nu har jag sas appen och där ligger dom kvar då den inte är uppdaterad.
Något tips på bra sätt att hålla koll på sina bokningar, eller måste man helt enkelt anteckna dom på annat ställe?
Ja så där gör SAS, har fått flera avbokningar utan nån som helst avisering, bara försvinner så skriv ner nån annanstans, skärmdumpa etc. Senast var det en bokning för två i ANA The Suite som bara försvann.
 

J1981

Medlem
Du har väl fått ett bekräftelsemail på bokningen?

Jo. Men hade varit bra om sas aviserade om avbokningen, eller om kanske kunde se avbokade resorna under mina bokningar istället för att bara ta bort dom helt. Om man inte har antecknat bokningarna på annat ställe måste man sitta och söka bekräftelsemail och kolla mot aktuella bokningar för att se vad som försvunnit för att få fram bokningsnummer.
 
Samma för min del. Bokning till HND i slutet av juli som plötsligt var borta utan någon form av information. Ringde upp och 30 minuter samtal senare, poäng tillbaka plus 5000 poäng som plåster på såren.
 
Upptäckte nyss att jag har fått två bonusresor med sas i juli och augusti avbokade utan att jag fått någon info om det. Inga poäng har kommit tillbaks och ingen återbetalningsmail eller nått liknande.
Nu var det tur att jag hade koll på mina bokningar och ska ringa sas imorgon.

Kan vara bra o kolla era bokningar.

Iom att dom försvunnit under mina bokningar på hemsidan så kan det vara väldigt klurigt att ha koll på vad som försvunnit. Nu har jag sas appen och där ligger dom kvar då den inte är uppdaterad.
Något tips på bra sätt att hålla koll på sina bokningar, eller måste man helt enkelt anteckna dom på annat ställe?

Jag har själv upplevt problemet med att hålla koll på alla olika bokningar, såväl flyg, hotell och hyrbilar. Vi kommer därför att lansera en funktion som heter ”mina bokningar” på Eurobonus Award Planner. Funktionen hjälper till att ge en samlad översikt över sina resor samt hålla kolla på kostnader. Mer info kommer när jag är tillbaka från semester i månadsskiftet maj/juni.
 

intuition

Medlem
Något tips på bra sätt att hålla koll på sina bokningar, eller måste man helt enkelt anteckna dom på annat ställe?
Skaffa konto på Tripcase eller tripit. Sätt upp en mailregel så att alla bokningsmail vidaresänds dit.
Sedan har du logg på alla resor och kan också på push eller mail vid ändringar och avbokningar.
 
Skaffa konto på Tripcase eller tripit. Sätt upp en mailregel så att alla bokningsmail vidaresänds dit.
Sedan har du logg på alla resor och kan också på push eller mail vid ändringar och avbokningar.

Precis så gör jag i dagsläget, men saknar ändå viss relevant information, tex vad man betalat, samt noteringar vid ombokningar samt vilka av de avbokade resorna som blivit återbetalda. Därav hoppas jag fler kommer bli hjälpta av en gratis funktion för detta :)
 

TomJ

Medlem
Precis så gör jag i dagsläget, men saknar ändå viss relevant information, tex vad man betalat, samt noteringar vid ombokningar samt vilka av de avbokade resorna som blivit återbetalda. Därav hoppas jag fler kommer bli hjälpta av en gratis funktion för detta :)

Hur ska ett sånt system veta om man fått återbetalning? Då måste det ju ha tillgång till både mitt Eurobonuskonto samt mina betalkortskonto? För att SAS eller någon annan skickat ett mail om att de ska återbetala är ingen garanti för att de verkligen gjort det, har jag lärt mig :)
 
Toppen