Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

jag betalade. för en månad awardfares men typ 90% av de resor jag hittat ser inte agenten jag pratar med. har TILL SLUT fått till en ny resa. långtifrån optimal men ljusår bättre än den förra.

Vi flyger
ARN - CDG - ZNZ 29/10 BIZ
ZNZ-NBO-AMS-ZNZ 11/11 ECO

Helt otroligt att jag inte fått kicken. har suttit i telefonen med sas större delen av min arbetsdag i snart 4 månader.
Hur ska man lyckas hålla sig från att fortsätta kolla ev ännu bättre resor??

Awardfares har ju inte funkat så bra med EB nu när det strulat, men idag ser det bra ut igen. Så testa kolla igen nu :)

Hittar samma på Awardfares och SAS egen sökmotor iaf, sen tror jag agenterna fortf ser mer. Så var det iaf när jag ringde tidigare idag.

Det finns ju ZNZ-ARN även 9/11, ZNZ-CPH 10/11 och ZNZ-LHR 11/11, alla i biz 4 pers. Om ni vill åka båda vägar dvs, kanske går lösa något till ARN.

hallå, jag är i upplösningstillstånd.

blev precis uppringd av SAS och dom meddelar att min bokning inte existerar. (????)

Jag avbokade alltså existerande resa och bokade ny sådan (efter mycket kämpande) över telefon den 18 september och mottog under det samtalet Ticket Itiniary & Receipt till min mail. Jag angav mina kortuppgifter i telefonen och blev informerad om att jag skulle få refund på den skatt jag betalat för resan jag bokade av och att summan 9024 kr skulle dras för skatt gällande min nya bokning.

24 september får jag mail från AirFrance gällande information om inträdesregler till Zanzibar och nu 8 dagar senare ringer dom och säger att jag inte har någon resa bokad. Dom hävdar också att dom ska ha försökt nå mig om detta 5 september (vilket då var redan innan jag bokade resan i fråga, jättekonstigt). Agenten menar alltså att dom försökt nå mig om detta men att jag inte svarat. Jag vet med 10000% säkerhet att jag inte har något missat samtal och jag har inte heller fått något mail.
Jag säger att det här är oacceptabelt men hon kan inte göra nåt för mig utan hänvisar till kundservice på SAS. Den agenten som bokade min biljetterna jobbar tydligen inte kvar säger hon och hon kan inte ta ansvar för vad hon gjort.

Vad ska jag göra nu? Jag är så FRUKTANSVÄRT TRÖTT. Det känns förmätet att gråta över en bonusresa men det här eländet tar ju aldrig slut.

Låter ju märkligt. Du fick biljetterna utställda? Har du testat göra några HUCA, att agenten inte jobbar kvar har väl inte så mycket med saken att göra.

Hon som ringde hävdar att det inte är biljetter jag har fått utan nåt annat. Se bifogat.

Vad innebär HUCA? Om jag ringer upp en annan agent så kommer dom väl säga samma sak "Jag ser inte att du har någon bokning och vad någon annan agent har gjort kan jag inte ta ansvar för". Det tar ju liksom stopp där?

Last edited:
Hon som ringde hävdar att det inte är biljetter jag har fått utan nåt annat. Se bifogat.

Vad innebär HUCA? Om jag ringer upp en annan agent så kommer dom väl säga samma sak "Jag ser inte att du har någon bokning och vad någon annan agent har gjort kan jag inte ta ansvar för". Det tar ju liksom stopp där?
HUACA Hung up and call again. Du är medveten om att du lämnat ut full spec på resan? även om den inte finns?
Det står ju tydligt ticket nr och jag har aldrig fått något annat än detta när jag bokat award. Hade nog ringt in igen till SAS

Kanske ta bort eller maska i den bifogade filen. Vem som helst kan gå in och ändra i den nu (om den nu finns).

Ser ut som en full bokning för mig.

Har inte lagt ut nån annanstans. och efter att den där hemska kvinnan ringde mig tidigare idag så gick jag in på transaktionshistoriken och ser att jag fått refund på skatterna för gamla biljetten, men ser inte att något dragits. När jag bokade resan så tog agenten mina kortuppgifter så antog att det skulle dras i samband med att bokningen gick igenom.
pratar med en agent as we speak och hon ser inga konstigheter med min biljett men lät mig nu dröja för att "prata med supporten" så antar att det är nu jag kommer stöta på patrull.

känns som att dom lurar mig? varför hittar dom på att dom försökt kontakta mig?

Toppen