Senaste nytt

Avboka under resan

megaman

Medlem
Vad händer om man bokar ARN-CPH-BIL i SAS PLUS och i Köpenhamn får reda på att mötet man skulle på är inställt i Billund. Kan man avboka sista legget i påbörjade resan? Vad får man tillbaka? Inget/Bara skatt/En liten slant/En bra peng??

Man får tillbaka exakt 1000 danska kronor, eftersom du är i Köpenhamn, oavsett hur mycket biljetten ursprungligen kostade och bara om du säger att mötet är inställt. Då förstår SAS och ordnar direkt en fin plats på nästa flyg hem...

Din fråga är litegrand, hur långt är ett snöre?
Hur är biljetten bokad? Betald med poäng eller pengar? Det finns olika biljettkategorier inom Plus, där några är helt om- och avbokningsbara medan andra, Plus saver, är betydligt mer oflexibla. Du måste helt enkelt ge mer detaljer för att någon ska kunna svara ordentligt. Annars kan du alltid prova att själv läsa de bokningsvillkor som du gått med på när du köpte biljetten. Det rätta svaret står där!

Man får tillbaka exakt 1000 danska kronor, eftersom du är i Köpenhamn, oavsett hur mycket biljetten ursprungligen kostade och bara om du säger att mötet är inställt. Då förstår SAS och ordnar direkt en fin plats på nästa flyg hem...

Din fråga är litegrand, hur långt är ett snöre?
Hur är biljetten bokad? Betald med poäng eller pengar? Det finns olika biljettkategorier inom Plus, där några är helt om- och avbokningsbara medan andra, Plus saver, är betydligt mer oflexibla. Du måste helt enkelt ge mer detaljer för att någon ska kunna svara ordentligt. Annars kan du alltid prova att själv läsa de bokningsvillkor som du gått med på när du köpte biljetten. Det rätta svaret står där!

Inte så trevlig ton i ditt svar. Tänk på hur du uttrycker dig.

Var ute efter om det gick teoretiskt att avboka mitt under resan om man har en fullbetald biljett.

Var ute efter om det gick teoretiskt att avboka mitt under resan om man har en fullbetald biljett.
Men snälla, vänligen specificera din fråga från början. I ditt först inlägg säger inte om det var en betald biljett eller en bonusresa biljett.

Svar till din fråga:
Så länge det är en vanlig SAS Plus inom Europa (inkl. Norden) och inte handlar om SAS Plus Saver, tror jag att det blir re-pricing.

T ex Stockholm-Köpenhamn-Bilund i SAS Plus enkelväg skulle kosta 2.000 SEK och Stockholm-Köpenhamn i SAS Plus enkelväg skulle kosta 1.200 SEK (båda priser är inkl. skatter), tror jag att du skulle få tillbaka 800 SEK.
Men det är min gissning.

Inte så trevlig ton i ditt svar. Tänk på hur du uttrycker dig.

Jag skrev så gott jag kunde, herr expert.
Vad är det för sätt att tacka när folk bemödar sig att svara dig på en någorlunda luddigt formulerad fråga? Jag tycker man skall vara tacksam när man får den hjälp man har efterfrågat, samt när man lär sig hur man skall uttrycka sig i framtiden.

Trevlig stämning här. Uppmuntrar ju knappast folk att ställa frågor.

Jag skrev en enkel fråga och får spydiga kommentarer. Ursäkta allt jag har gjort fel. Härligt forum.

Toppen