Senaste nytt

Avboka under resan

Vänner,

Nu tar vi det lite lugnt. Om alla har två enkla regler, så blir det väldigt enkelt:
1. Det finns inga dumma frågor. Dock hade hela denna diskussion blivit enklare vid att besvara trådskaparen enkelt: "tyvärr saknas det lite information för att bevara din fråga. Kan du klargöra
A
B
C
så kan vi kanske hjälpa dig"

2. Visa ödmjukhet och tacksamhet när någon tar sig tid att svara.

Som moderator är en av våra uppgifter att vara opartiska. Men hela denna diskussion hade varit väldigt mycket bättre om svaren till trådskaparen hade haft en bättre ton, den är ganska onödig. Vi observerar att vissa har en rätt så hård, onödig ton i sina svar. Känns onödigt.

Men som frågeställare om man ber om hjälp kan det vara behjälpligt om man bidrar med nödvändiga detaljer. Utan dessa blir det svårt att hjälpa till.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator

Ja, faktiskt! :)

Du fick väldigt bra svar med tanke på den bristfälliga informationen i din fråga. Man kan inte vara så känslig och genast hugga så fort man tolkar in någon nyans som inte finns i svaret man får. Ingen försökte vara spydig, snarare efterlystes mer information för att kunna hjälpa dig bättre.
Inte första gången trådskaparen har frågor om att inte flyga alla leg och sen tycker svaren och forumet är dåliga.

Nedan från 2016
Men snälla nån :) Byt namn på tråden då. Geez.. tror inte folk blir mer peppade att delta med ett gäng besserwissrar som hoppar på direkt.

Å andra sidan kan det nog ibland vara svårt att veta vad som är tillräcklig eller nödvändig information om man saknar både kunskap och erfarenhet i ämnet.
Exakt! Många här som tycker att innan man postar en fråga så bör man:

1) Ha konto på EF samt kunskap om detta.
2) Läsa igenom 800 sidor i United Award Sök tråden och kunna den utantill.
3) Kunna hela EU261 förordningen.
4) Använda sökfunktionen (som fungerar sådär) på samtliga forum och trådar innan.
5) Kunna alla bokningsklasser och koder samt regler kring detta. Helst vid code share också.

Exakt! Många här som tycker att innan man postar en fråga så bör man:

1) Ha konto på EF samt kunskap om detta.
2) Läsa igenom 800 sidor i United Award Sök tråden och kunna den utantill.
3) Kunna hela EU261 förordningen.
4) Använda sökfunktionen (som fungerar sådär) på samtliga forum och trådar innan.
5) Kunna alla bokningsklasser och koder samt regler kring detta. Helst vid code share också.
Tycker ovan är orättvist mot alla de väldigt kunniga som ägnar en stor del av sin fritid att besvara (nästan samma) frågor här på forumet.

Jag känner inte heller igen mig i beskrivningen ovan. Jag har själv ställt många okunniga frågor men fått i nästan alla fall bra och trevliga svar. Självklart kan folk bli trötta när det finns individer som bara vill ha och ha och får de inte allt serverat så blir de upprörd.

Tycker ovan är orättvist mot alla de väldigt kunniga som ägnar en stor del av sin fritid att besvara (nästan samma) frågor här på forumet.

Jag känner inte heller igen mig i beskrivningen ovan. Jag har själv ställt många okunniga frågor men fått i nästan alla fall bra och trevliga svar. Självklart kan folk bli trötta när det finns individer som bara vill ha och ha och får de inte allt serverat så blir de upprörd.
Ja det var kanske en smula överdrivet och Jönsson's inlägg som jag citerade hade nog räckt.

Toppen