Hej,
Jag har en t/r bokning Stockholm-Malaga i början av september som jag tyvärr inte kommer att kunna nyttja. Biljetten är en SAS Plus Smart och bokad direkt ifrån SAS till priset 3000 kr.
Då jag inte bokade den fullt återbetalningsbar så kommer jag endast att få tillbaka cirka 1700kr om jag begär återbetalning. Det jag funderar på är om det är lika bra att avvakta och hoppas på att resan blir inställd och isåfall vara berättigad full återbetalning? Vilket kommunicerades för 2 veckor sedan förra veckan så skulle ca 4000 SAS-flighter ställas in till följd av personalbrist (SAS ställer in 4 000 flygningar i sommar - Di | Placera). Kanske är det dock större risk/chans att resor till ”affärsdestinationer” är mer känsliga?
Det kan vara så att en annan person kan tänkas sig att överta denna biljett från mig (resan är med ett större sällskap). Dock kommer en namnändringsavgift behövas bekostas av mig. Jag har inte det exakta beloppet i huvudet men om jag inte missminner mig så är det 600kr per sträcka (1200 kr tot).
Vad hade ni gjort i min situation för att få tillbaka så mycket pengar som möjligt? Jag är EBS medlem men gissar att det hjälper föga.
Jag har en t/r bokning Stockholm-Malaga i början av september som jag tyvärr inte kommer att kunna nyttja. Biljetten är en SAS Plus Smart och bokad direkt ifrån SAS till priset 3000 kr.
Då jag inte bokade den fullt återbetalningsbar så kommer jag endast att få tillbaka cirka 1700kr om jag begär återbetalning. Det jag funderar på är om det är lika bra att avvakta och hoppas på att resan blir inställd och isåfall vara berättigad full återbetalning? Vilket kommunicerades för 2 veckor sedan förra veckan så skulle ca 4000 SAS-flighter ställas in till följd av personalbrist (SAS ställer in 4 000 flygningar i sommar - Di | Placera). Kanske är det dock större risk/chans att resor till ”affärsdestinationer” är mer känsliga?
Det kan vara så att en annan person kan tänkas sig att överta denna biljett från mig (resan är med ett större sällskap). Dock kommer en namnändringsavgift behövas bekostas av mig. Jag har inte det exakta beloppet i huvudet men om jag inte missminner mig så är det 600kr per sträcka (1200 kr tot).
Vad hade ni gjort i min situation för att få tillbaka så mycket pengar som möjligt? Jag är EBS medlem men gissar att det hjälper föga.