Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

niksal

Medlem
Skulle kunna tro att Finnair kunde ta några plan också.

Jo, OneWorld inom Europa börjar bli komplicerat. Inte för att AB varit avgörande för mig, men då jag ofta kvalificerar mig till Finnair status via delvis OW segment, så har AB varit en trevlig möjlighet. Att runda via London känns lite sådär.
 

NyfikenGrau

Medlem
Om Air Berlin helt lägger ner verksamheten (än är väl inget bestämt) tror jag att Eurowings kommer att expandera rejält och flyger även de A320-familjen.

Kanske kan de ta över en helt del flygplan?

Det är väl tyvärr det allra troligaste, men så länge man inte hört det 100 % kan man ju hoppas att iaf några av planen/slottarna tas av statusbolag..
 

fcx

Medlem
Det hela kan väl kompliceras av turerna kring nya BER. Hade den varit i drift som planerat hade Lufthansa haft en stor hubb där (även med Long haul om jag minns rätt).

Vad händer med expansionsplanerna i Berlin om man tar över AB?
 
Vad händer med alla mina TopBonus poäng nu??? Sorligt nog försvinner min OW Emerald nu med antar jag (Var det absolut lättaste bolag och få högstatus med).

Någon som har tips om man kan matcha till annat OW bolag? Har Star A* Gold redan så har OW som backup.
 

Fredrik

Medlem
Lustigt att det kommer dagen efter att Etihad utökat codeshare med Lufthansa.

Etihad / Lufthansa expands European codeshares from August 2017 :: Routesonline

Ja, man är bra naiv om man inte ser att det pågått trepartsförhandlingar mellan Etihad, Lufthansa och den tyska regeringen ett bra tag för att lösa problemet Air Berlin.

Det är bra för Lufthansa med konkurrens som inte är fullständig konkurrens. Risken är annars att riktig tex irländsk konkurrens dyker upp.
 
Toppen