Senaste nytt

Att välja kort! Coop vs Amex vs SAS.

Eftersom jag är student (oh dear) så har jag räknat bort Amex och lutar mig istället mot Coop's MM Mer-kort och SAS MC, men vilket ger mig flest poäng? Vilket är mest användbart enligt er? Att de båda accepteras nästintill överallt säger sig självt, men vad för pros and cons har de två korten?

Hur ofta har Coop kampanj med dubbla poäng när det gäller transfer mellan poäng Coop till SAS? Råda gärna med tips!
Skandiabankens bankkort är annars ett bra alternativ om man är student. 5 EB poäng per 100kr. Kanske inte den bästa intjäningen, men det är ju trots allt ett bankkort.

Mm...student. Maximalt med bang for the buck alltså =)
Amex har mycket bättre kundservice, 2-4-1 och lite övriga godsaker som invites och rabatterade loungebesök. .

Tack för infon, kan tillägga att jag får loungen i och med EBG-status så ser ut som MMM är som skrivet, en no-brainer. 2-4-1-vouchern känns dessvärre långt ifrån med tanke på att min spend inte lär uppnå det som behövs.. ;)

Anyways, bugar och tackar för informationen från er båda. @Selander @Jonas C

Eftersom jag är student (oh dear) så har jag räknat bort Amex och lutar mig istället mot Coop's MM Mer-kort och SAS MC, men vilket ger mig flest poäng? Vilket är mest användbart enligt er? Att de båda accepteras nästintill överallt säger sig självt, men vad för pros and cons har de två korten?

Hur ofta har Coop kampanj med dubbla poäng när det gäller transfer mellan poäng Coop till SAS? Råda gärna med tips!

Tror inte du får SAS MC som student då de har lite högre krav på inkomst än vad Coop MM har. Ansök om Coop MM och får du inte det kan jag tipsa om SAS Travel Cash. Då slipper du byta till Skandiabanken och får 5 EB/100 kr du spenderar. Kortet kostar inget och du får ditt EB-kort kopplat med ett MasterCard.

Tror inte du får SAS MC som student då de har lite högre krav på inkomst än vad Coop MM har. Ansök om Coop MM och får du inte det kan jag tipsa om SAS Travel Cash. Då slipper du byta till Skandiabanken och får 5 EB/100 kr du spenderar. Kortet kostar inget och du får ditt EB-kort kopplat med ett MasterCard.
Nu är Skandiabanken är trevlig bank, som är smidig att ha och göra med - att den är helt gratis för studenter borde dessutom vara ett plus i detta fall.
Det känns ju betydligt smidigare att ha en Bankkort hos Skandiabanken än att mecka med TravelCash. Det ger lika mycket poäng: 5p/100:-.

Skandiabanken har dessutom ett Visa kreditkort som ger 10p/100:-. Det betalas via autogiro dirket till Skandiabanken internetbank. Har en sjysstare reseförsäkring än SAS MC och inget valutväxlingspåslag. Dessutom är det gratis. Kan också vara värt att titta på.

Sorry för bump!

Har två frågor!

1. Har en spend på 150.000kr/år. Är SAS Amex Premium värt då? Tar gärna emot Amex inbjudningar på mail också.

2. Varför har betalio valt att ta 1% om du betalar räkningar med Coop nu? Eller har det varit så länge? Är inget mattesnille men då är det väl i te värt att betala sina räkningar där (ca 8.000/månad). Tacksam för svar!

Sorry för bump!

Har två frågor!

1. Har en spend på 150.000kr/år. Är SAS Amex Premium värt då? Tar gärna emot Amex inbjudningar på mail också.

2. Varför har betalio valt att ta 1% om du betalar räkningar med Coop nu? Eller har det varit så länge? Är inget mattesnille men då är det väl i te värt att betala sina räkningar där (ca 8.000/månad). Tacksam för svar!
Posta din förfrågan i rätt tråd och förbered dig på en störtflod av PM: Värva mig till Amex_ | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Angående Betalo så är 1% standard efter den tidigare kampanjen och personligen tycker jag ej att det är värt det.

Jaha! Där ser man. Har redan fått några länkar så skippar nog det isåfall. Sorry för Offtopic.

Okej då skippar jag nog betalo då. Det finns inget liknande alternativ som har mindre än 1% då?

Hej, kanske lite ot men jag undrade ifall någon vet hur det är med Amex eller Coop vid betalning till ett bankkonto utomlands, dvs skicka över pengar till ett annat bankkonto, ex med western union/moneygram..
Kommer det räknas som kontantuttag eller kan det räknas som köp som ger poäng? Har försökt leta på forumet angående detta men hittar inget inom detta område.
PayPal är ju utmärkt för detta.

Toppen