Ja det känns för risky att köra vidare samma dag. Kan vara värt att kolla från dina andra två alternativ också....Mest valmöjligheter till att ta sig vidare i Asien har du nog från Hong Kong, om du bokar separata biljetter ha helst en natt eller 2 mellan flygen så du inte riskerar att missa en anslutning.
Ja jag såg att Cathay fanns för alla alternativ jag sökte. Ska kolla mer på detta och väga bekvämlighet med direktflyg mot äventyr. Hade Bangkok funnits som alternativ hade det varit en no-brainer.Om du ska flyga vidare från Hong Kong ger dig Cathay Pacific störst möjligheter. De är dock med i oneworld. Finns även en del lågprisbolag att välja på. Bangkok torde väl vara bästa hubben för ändamålet men dit behagar ju SAS inte flyga.
Jag har precis skaffat SAS Mastercard Fly Premium och har börjat tänka i samma banor eftersom Peking är en de få destinationerna där SAS Eurobonus erbjuder god tillgänglighet i businessclass. Vilken slags biljetter tänker du dig, awards eller revenue-biljetter och i vilken kabinklass avser du att åka? Jag har svårt för att se att man tjänar någonting om man avser åka på revenue-biljetter, men däremot är det ju jättebra om man vill åka på SAS awards i businessclass, med eller utan Fly Premium/AMEX-voucher.Har ni bokat SAS t/r till Asien...
Hong Kong helt klart! Då når du de allra flesta av Asiens solställen inom 2-3 timmar. Men som de andra i tråden skriver så är det svårt att hitta bonusplatser dit, speciellt om ni är flera som åker.Har ni bokat SAS t/r till Asien för att sedan ta er vidare därifrån med separata biljetter? Vilken är isåfall den bästa huben om man vill åt sol- och badsemester, Hongkong?