Ja, som dom svarade så fortsätter dom med 747 på sträckan FRA-ICN tillsvidare.Det blir dubbla turer till Los Angeles istället för Frankfurt med deras A380
ASIANA AIRLINES Plans Double Daily A380 to Los Angeles in W16 :: Routesonline
Men nuvarande 747 är ju en kombi-maskin med mycket cargo. En A380 är vad jag förstår usel på cargo. Kommer det finnas passagerar-underlag för att sätta in A380? Dessutom tjänar väl flygbolagen mer på att frakta gods än passagerare?Asianas femte A380 flög första gången den sjuttonde maj och den sjätte är på slutmontering så till 2017 har de väl A380 till Frankfurt.
Airbus A380 Full Production List
Och en annan sak som tål att tänka på är, att även asiatiska flygbolag möter hård konkurrans från gulfbolagen när det gäller trafiken mellan Asien-Europa.Men nuvarande 747 är ju en kombi-maskin med mycket cargo. En A380 är vad jag förstår usel på cargo. Kommer det finnas passagerar-underlag för att sätta in A380? Dessutom tjänar väl flygbolagen mer på att frakta gods än passagerare?
Jag bevakar det men inte hört nått mer.Någon med mer info om detta? Funderar på att boka en AMEX 2-4-1 till Bangkok via Seoul i December 2016 / Januari 2017 och har faktiskt hittat tillgänglighet med Asiana i First. Men frågan är ju om de har hunnit plocka bort First-kabinen tills dess eller inte...
Dom får ju en ny A380 snart så kan vara "inflygning" av dennaAsiana verkar använda A380 till Bangkok till 30 oktober.
I november kommer de flyga A380 till Sydney några gånger.