Senaste nytt

Asiana plockar bort Första klass från 777 & 747

Skrev jag fann inget 2016 men 8 dec alltså 2015

Märkligt fanns inget igår finns nu. Lifemiles sökmotor skall man ge många försök om man vill åka ett speciellt datum har jag märkt.
Ja, den ska man trilskas med lite, om du testar att spwcifikt välja bolag, avgångstid och söka igen så kan sökninge komma tillbaka snabbare och då kan den hitta...

Bumpar tråden... Sitter och kollar F awards med Asiana från Frankfurt och hittar att en del avgångar går med B777-200ER nu i april. Nu är frågan om de flyger med nya F på denna routing? Skulle ju vara spännande att få till och pröva den!

Det kan nog vara svårt att se om man tittar på första klass konfigurationen men de plan som har 1-2-1 konfiguration i business verkar ha de nyaste första klass sviterna.
De har 32 tums skärmar.
På A380 finns det 36 tums skärmar!
Det är knappt att man kan överblicka hela skärmen när man sitter i sätet.;)

Ref från en diskussion i en annan tråd om Asiana First på sträckan FRA-ICN...såhär svarar dom på en direkt fråga:
901f2c4b55de14bc8b5eaa60238188fe.jpg

Sen är det ju som vanligt så att Kundtjänster inte alltid vet vad dom pratar om och saker kan ändras på vägen. Men om jag får gissa så behåller dom First på några 747-400.

Asianas femte A380 flög första gången den sjuttonde maj och den sjätte är på slutmontering så till 2017 har de väl A380 till Frankfurt.
Airbus A380 Full Production List
Det vore ju underbart! :)

Ställde en följdfråga till dom och fick svar: "Currently we are planning to operate B747-400. However, when our 5th & 6th A380 arrive this year, our plan may be changed. Thank you and see you on board"

En A350 påväg in också, men antar att de inte ska ha First på A350?

Last edited:
Toppen