palmen
Moderator
Kommer själv att flyga denna sträck i juli. Ringde du Asiana och förbokade säte?
Jag signade upp för deras frequent flyer program, efter det kunde man välja säte själv. Nu var det inga problem, med val av plats, de andra 3 satt på raden längst bak och vid de två platserna i mitten så det var mer eller mindre fritt att välja. Vid incheckningen visade de en karta över layouten för att bekräfta att jag var nöjd med mitt val av plats.
Tack Palmen,
Lite nyfiken... Hur var Din upplevelse i CX F? Vilken sträcka och flygplanstyp etc?
Personligen tycker jag att CX är väldigt duktiga på sitt catering koncept i F!
Jag flög CX mellan HKG-TPE, en flygning på 1 timme ungefär. Det skulle serveras en 3-rätters men efterrätten fanns det ingen tid till tyvärr. Mycket bättre hårdvara på CX och maten var riktigt god där också även om det bara blev en frukttallrik och en huvudrätt. Att jämföra CX 1 timme mot OZ 11 timmar är dock inte rättvist. Men på plats i deras 777-300ER så tog jag ett beslut om att det nya målet är att flyga longhaul med CX så snart som möjligt. Vinlistan är troligtvis bättre på CX (för en som inte kan något om viner). Kommer mer info om detta när jag skrivit reportaget om hela resan.
Palmen,
Vinlistan var sammanställd av tre someliers, varav en var en svensk kille (Andreas Larsson).
Provade du Häagen Dasz grön te glassen i loungen? Den var superb och kan starkt rekommenderas till de som tycker om grönt te.
Vinlistan är som sagt sammanställd av Andreas Larsson (2007 Best Sommelier of the WOrld, 2004 Best sommelier of Europe), Evangelos Pattas (2007 Best sommelier of German European Cigar sommeliers champion), Christine Balais (Member of the jury for international competition for sommeliers. Member of the jury in tastings for professional journals).
Provade inte den glassen, hade testat grönt-te glass i Taipei och tyckte inte om den. Fick bli en vaniljglass från frysen bara.
Last edited: