Senaste nytt

Asiana First Class: Seoul-Frankfurt B747

Jag tror att han bl.a. syftar på hela markupplevelsen som kan skilja ganska mycket. Dedikerade incheckningsområden med det lilla extra, transporter inom flygplatsen, lounger, boarding i vissa fall mm.

T.ex. fick jag inte tillgång till en förstaklasslounge på FRA när jag flög CA F, fick hålla mig i Senatorloungen.

Bra, intressant och trevlig rapport.

Du skriver - "En fördel under resan är att ska man åka i F bör man göra det från bolagest hemmabas för att få ut max av resan. TG F från Frankfurt kommer inte i närheten av TG F från Bangkok tex.".

Kan Du förklara vad Du menar - är det att maten alltid är bättre från hemmabasen, eller...?

Det är precis som David säger, markupplevelsen på hemmabasen är mycket bättre än om man är på väg till hemmabasen.
I Frankfurt fick vi tillgång till en Senator lounge, i Bangkok fick man separat F incheckning, körd med golfbil till loungen som dessutom är en dedikerad första klass lounge. Möjlighet till massage i BKK om man så önskade. Thais F-lounge i BKK är klasser bättre än LH Senator-lounge i FRA enligt mig.

Kan man fortfarande flyga Asiana F med 747 på någon rutt?

När jag kollar Flightradar24 nu finns bara LAX-ICN. Allt annat är Cargo. Vet inte om det finns F på någon av deras -300 eller -200 modeller, sökte bara på -400 nu.

Toppen