Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

”En fantastisk upplevelse för kunden – bästa Business Class inom Europa” det mina vänner innebär att preflight drickat också kommer tillbaka :cool: Finns väl inget trevligare än att zippa på ett glas skumpa som start på semestern ;)

Ja, det får man ju tycka ska ingå i den beskrivningen!

Ny i forumet men ej ny i luften då jag rest jorden runt i snart 20år i jobbet
så jag säger välkommen till mig själv!

Vad skall SK göra med alla dessa nya plan, bör ju innebära att L-H flottan närmar sig uppåt 18-20 plan om man behåller några refurbished 343.
Måste ju bli en del nya destinationer, har läst nånstans om att man tittar på bla JNB, MNL samt MEX, detta kan ju låta rimligt då mycket skandinaver samt nordtyskar reser dit.
Att slå ner DY i skorna på Florida trafiken bör ju även vara både prioriterat samt en absolut möjlighet för SK.
Skall tydligen vara en allt annan än angenäm upplevelse.

En "bekants bekant" har även hört ett rykte om en slingning CPH-LAX_BKK åt bägge håll.
Låter dock helt osannolikt att ûberkonservativa SK skulle ge sig in i något dylikt. Bör väl vara 7-8000 miles mellan BKK & LAX.
Tror dock inte att det går något direkt mellan LAX-BKK i nuläget?

Så där ja, det var mina funderingar och små rykten, någon annan?

Ny i forumet men ej ny i luften då jag rest jorden runt i snart 20år i jobbet
så jag säger välkommen till mig själv!
Varmt välkommen falconeye! Med det resemönstret bör du kunna bidra en hel del på BusinessClass.

SAS har ju i praktiken ett underskott av flygplan idag så en del av de nya flygplanen kommer förmodligen integreras på naturlig väg i nuvarande trafikprogrammet. Men vad som händer därefter blir förstås intressant, dock är det ännu långt kvar och inget beslut SAS behöver ta på en bra stund.

Toppen