Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

Så där ja, det var mina funderingar och små rykten, någon annan?

På pendlarmötet i Umeå så ställde jag frågan och fick som svar att jo, det kommer ju uppenbarligen bli fler LH-flighter med betydligt större LH-flotta. Och att det pågår ett intensivt arbete på att hitta destinationer och frekvenser som optimerar intäkterna för flottan.

Själv funderar jag på om Vancouver inte skulle vara närmast från Stockholm/Oslo jämfört med andra europeiska flygplatser, och därtill inte så illa till för resten av västkusten/hawaii.

Någon som vet mer om när de första A330:n börjar levereras i år? Någon som också råkar ha en länk där man i bilder skulle kunna se hur iden för de nya kaninerna är tänkt att se ut? Är grymt nyfiken på att se hur SAS tänker sig sin nya Business produkt tillika Eco Extra :)

Någon som vet mer om när de första A330:n börjar levereras i år? Någon som också råkar ha en länk där man i bilder skulle kunna se hur iden för de nya kaninerna är tänkt att se ut? Är grymt nyfiken på att se hur SAS tänker sig sin nya Business produkt tillika Eco Extra :)

Jag tror inte designen är helt klar, men här är en bild som jag hittade på webben.
Business måste vara den till vänster.

RABBIT.jpg

(Autocorrect? :))

Kunde inte låta bli. Men lite mer seriöst: Bilden nedan har SAS själva publicerat och eftersom de sagt att det blir 1-2-1 med "staggered" konfiguration så tror jag det är i den här stilen (i business). De som sett Plus / Eco Extra säger att det är ganska vanliga recliner-stolar men med bättre pitch än i Eco.

sas.jpg

För er som undrar är för övrigt tanken med nya Airbus A330 Enhanced att det ska sättas i trafik imorgon måndag. Och blir det inte måndag (och om de nu inte hittat något som är totalgalet) pratar vi nog i alla fall om denna vecka.
Kan du avslöja något om planerna för kabinen i A350 och den nya shorthaul kabinen? Läste intressanta saker på din instagram :)

• Gilla
Reactions: olo
Toppen