Trevligt att man tar tag i förnyandet oredentligt nu, allt annat hade varit att dö sotdöden. Nu är ju inte detta en garanti för att SAS lever kvar men man har ju i alla fall en plan och det känns bra. Det skulle onekligen kännas trevligt att få åka till asien i en SAS-målad A350 någon gång i framtiden.
Fantastisk nyhet, även om den var att vänta (enligt tidigare tråd). Nya stolar är verkligen välkomna
En ny SAS-kabin betyder att man kommer längre ifrån jämförelsen med DY, trots deras "premiumkabin". Är ganska övertygad om att det finns utrymme för båda aktörer. Inom Europa är konkurrensen med DY mycket tuffare... ca 15% av resenärerna säger sig ju vara för C/Y+
Kan inget om flygplansmodeller men A350 verkar ju vara än bättre än B787 (jag undantar de tekniska felen i jämförelsen).
Jag tror som @Senator att långlinjetrafiken bör riktas västerut, där konkurrensen åtminstone är något mildare, och de kortare sträckorna gör att flera uppskattar direktflygets tidsvinst. Kanada känns bortglömt, så det efterfrågar jag personligen. Smidigt också med visumfria Kanada... Jaja, glad för alla nya destinationer
Har ni noterat 3-3-3 i "SAS Go" mot 2-4-2 idag? Med andra ord, Airbus ökar från 8 till 9 platser där bak med A350? "SAS Plus" går från 2-3-2 till 2-4-2
Standard i både Boeing 787 & Airbus A350 XWB blir 3+3+3 i ekonomi klass. Ytterst få flygbolag kommer ha 2+4+2 i monkey på 787.
Däremot med A330-300E blir det även i fortsättningen bekväma 2+4+2 i monkey. Det sägs att A330-300E kommer få en helt ny kabin design. Jag tror A330-300E kommer likadan kabindesign som A350 XWB.
Varför bygger alla 3+3+3? Varför inte 2+5+2 t.ex.? Borde väl kunna tillfredställa fler passagerar och den stackarn som sitter i mitten på en 5 rad sitter inte sämre till är de längst ut på sidorna i 3+3+3 (d.v.s. måste be två personer att flytta på sig för att komma ut)