Senaste nytt

Artikel om Lufthansas köp av SAS

Varför inte LH Group vill ju växa...så SAS blir en nordlig pusselbit..? Ingen omöjlig utveckling, i synnerhet om Norge öppnar upp för försäljning av sin SAS del??
 
Då lär det bli United Mileage Plus som primärt *A - program för mig. Miles & Less är så pass mycket sämre för de som inte åker i C eller F-klass.

Mvh
/NotRyan
 
Då lär det bli United Mileage Plus som primärt *A - program för mig. Miles & Less är så pass mycket sämre för de som inte åker i C eller F-klass.

Mvh
/NotRyan

Jag ser lite positiva saker :)

1. Att få eurobonus poäng konverterade till M&M borde vara en hitt för alla!
2. M&M kreditkort i Sverige hade också varit väldigt trevligt :)
 
M&M är inte anpassat för den nordiska marknaden. Tror nog att de låter SAS behålla EuroBonus, ungefär som BMI behöll Diamond Club när de blev uppköpta.
 
Jag ser lite positiva saker :)

1. Att få eurobonus poäng konverterade till M&M borde vara en hitt för alla!
2. M&M kreditkort i Sverige hade också varit väldigt trevligt :)

Plus att alla EBG, blir senator:confused: Eller, är införandet av EBD ett tecken i skyn, så man begränsar antalet senatorer:confused:
 
M&M är inte anpassat för den nordiska marknaden. Tror nog att de låter SAS behålla EuroBonus, ungefär som BMI behöll Diamond Club när de blev uppköpta.

BMI Diamond skulle blivit integrerat men IAG han köpa LH Groups andel.

M&M är inte bra för de som enbart reser inom Norden, men för de nordbor som reser globlat är det ett alternativ.
 
BMI Diamond skulle blivit integrerat men IAG han köpa LH Groups andel.

M&M är inte bra för de som enbart reser inom Norden, men för de nordbor som reser globlat är det ett alternativ.

Inte om du åker low economy, då lär det ta låång tid att få status trots idogt resande...

Mvh
/NotRyan
 
Inte om du åker low economy, då lär det ta låång tid att få status trots idogt resande...

Mvh
/NotRyan

Nja FTL är ganska lätt att få med longhaul och du får tillgång till LHs egna lounger vilka finns på en del outstations så det är ändå ett alternativ. Jag skrev aldrig att det är det bästa alternativet.
 
OMM LH group köper SAS och de beslutar att låta Eurobonus uppgå i M&M så lär de:
1. Inte använda någon slags 1:1 konvertering.
2. Anpassa intjäningen inom norden till M&M för att ligga på en lagom svår nivå som ger bra intjäning men samtidigt ger det möjligt för frekventa och lönsamma resenärer att nå status.

Återstår att se om LH group för det första inte får ännu mer egna problem att lösa (högst troligt) samt om regeringarna är villiga att helt släppa kontrollen över SAS.

PS. FTL är lätt att tjäna in också på kortdistans på de 30 segment som krävs.
 
Toppen