Frågan är ju vem som kommer att betala för premium. Kan den möjligtvis vara tänkt att konkurrera med SAS Economy Extra?
Jag undrar också detta.. Hur många platser finns det i Premiumkabinen?
14-15.000SEK låter dyrt i mina öron. Visst finns det många som värdesätter direktflyg, men 15.000SEK är ju inte helt ovanliga priser i Business på rea, om man åker ARN-FRA-NYC, ARN-LHR-NYC....
ARN-IST-NYC i Comfort Class finns från 10.000SEK, men det är ju förstås en rejäl omväg.
Även om SAS går i konken (som möjligen DY räknat med) finns det ju ändå United på direktflyg, och Delta under somrarna...
Fördelen med DY är att priser på 14.000SEK finns på alla avgångar... Jag ser dock ändå inte vem som skulle vara intresserad..
- Företag borde väl prioritera SAS Y+ med intjäning och lounge?
- Om man som privatresenär har 14.000SEK att betala flygresan med, väljer man då Norwegian?
Deras biljetter för 2.163SEK däremot....HELT OTROLIGT!
