Senaste nytt

Artikel: Menzies Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 2 (stängd)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Andyroos:
Jag antar att det är det norska, co-brandade SAS EB Amex Platinum (som ju egentligen inte är något "äkta" Amex) du tänker på, eftersom det står att du bor i Norge i ett av dina tidigare inlägg?

Det stämmer att det norska SAS EB Amex Platinum bara ger den lägsta, värdelösa varianten av Priority Pass där man måste betala för varje besök. Men så är också årsavgiften på 1700 NOK/år betydligt lägre än för ett äkta Amex Platinum som du kan få i Sverige, som kostar 5000(?) SEK/år.

OT:
Om du bor i Norge så har du väl sett till att skaffa Trumf-Visa hoppas jag? Det är gratis och ger ca 28 poäng/100 kr i NorgesGruppens butiker och ca 14 poäng/100 kr på alla andra inköp. Finns ingen anledning att inte skaffa sig ett sådant :)

Artikel: Menzies Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 2

stämmer det! Visste dock inte att SAS Norge Amex var ett "fake" platinum :-( Har egentligen funderat över vad fördelen med kortet är, förutom 20 poäng per 100 kr och companion ticket.

självklart har jag Trumf :) Ger mycket bra intjäning. Dock inte 28 poäng per 100 kr. Man får 1% av köpesumman, alltså 1 trumfpoäng per 100 kr, en trumfpoäng ger i sin tur 16 EB-poäng. Så totalt får du 16 EB-poäng per 100 kr. Det gäller dock att följa med på alla trumfkampanjer, bästa jag varit med på var 7% på köpesumman. Då är man uppe i 112 EB-poäng per 100 kr, det slår alla köp av poäng via SAS och i tillägg så får du mat på köpet :) Tanka hiss Shell ger också bra uppkörning, 0,3 trumfpoäng per liter eller omsatt till EB-poäng 5.

självklart har jag Trumf :) Ger mycket bra intjäning. Dock inte 28 poäng per 100 kr. Man får 1% av köpesumman, alltså 1 trumfpoäng per 100 kr, en trumfpoäng ger i sin tur 16 EB-poäng. Så totalt får du 16 EB-poäng per 100 kr. Det gäller dock att följa med på alla trumfkampanjer, bästa jag varit med på var 7% på köpesumman. Då är man uppe i 112 EB-poäng per 100 kr, det slår alla köp av poäng via SAS och i tillägg så får du mat på köpet :) Tanka hiss Shell ger också bra uppkörning, 0,3 trumfpoäng per liter eller omsatt till EB-poäng 5.
Det stämmer väl inte? Trumf-Visa ger som du säger 1 % på alla inköp utanför NorgesGruppen, men 1 kr ger 13.89 EB-poäng (kollade för en minut sedan). Om du handlar mat eller annat i NorgesGruppens butiker (Meny, Ultra, Kiwi, Spar, Joker etc) så får du dock 2 % bonus, vilket blir 27.78 poäng per kr. Förut fick man 3 % på NorgesGruppen, men det sänktes till 2 % i mars :(

Eller har du något fel på ditt Trumf-konto som gör att du får 16 poäng per kr? Isåfall vill jag också ha det! :) (Bara för att förtydliga så är det NOK jag tänker på när jag säger kr).

Tänkte själv skaffa SAS EB Amex Platinum, mest för 20 poäng/100 kr och 12 000 poäng i sing-up bonus. CT kommer jag nog aldrig att använda, tänker spara poäng till *A-awards i F istället ;)

Du har nog rätt, stämmer med 13,89. Jag har dock inte trumf visa utan bara bonuskortet. om du räknar på det så lönar det sig att dra trumf-kortet men betala med Amex. På 100 kr får du då 13,89 + 20 EB-poäng, tot ca 34 per 100 kr ;-)

Kollade när jag gick förbi förra veckan.
Inget Diners märke utanför.
Jag var ankommande så jag gick inte in och frågade.

Jag var där för nagra veckor sedan och då kom jag in med ett Schweiziskt Diners club kort. Som jag förstått det är det skillnad mellan svenska och schweiziska korten i access, men kan inte detaljerna. Hur som helst kom jag in.

Menzies Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 2 är Bara en tillfällig Lounge för sky Team.
När den Nya Loungen blir klar vet ingen annu. Men den kommer att bli mycket större.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen