Denna artikel är numera lite inaktuell då T2 är ombyggd. AF/KLM och OW-bolagen delar nu på denna lounge och den är riktigt trevlig! Faktiskt en av de bästa tredjepartslounger jag besökt. Över lag måste jag säga att Swedavia fått till T2 riktigt bra nu.
Nedan är lite nytagna bilder från den nya loungen:

Högt i tag och ganska ljust. Det finns ljusinsläpp från taket ner i delar av loungen.

Den gamla loungen har blivit till ett litet eget rum.

Andra änden av gamla loungen.

Inte så mycket datorer till utlåning, men två surfplattor verkar finnas. Undertecknad testade dock inte.

Serveringsdelen är ljus och luftig. Det finns gott om plats för serveringen.

Matutbudet är betydligt bättre än det var på T5, även om det finns en hel del kvar att önska.

Dryckesbuffén innehåller även starksprit, vilket jag inte minns att jag såg på T5. Kanske den lounge som BA hade där innehöll det, men inte den som AF/KLM använde.
I stort måste jag säga att detta är ett lyft. Det är dock trist att det krävdes en flytt till T2 för att få till det.
edit: Jag vet inte varför bilderna bara dyker upp inline när jag editerar inlägget men inte när jag tittar på det postade. Ni får klicka på länkarna så länge - jag hinner inte felsöka nu.