Senaste nytt

Artikel: Följ med till Farnborough 2012 - årets stora flygshow i London

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan alla som är bekräftade skicka sin PNR, BA Status samt övriga bolags status och namn via PM till mig. Värt att höra med BA om dom kan tänka sig att släppa in även ikke gold+gäst i Galleries First. Chansen är inte så stor, men det är värt ett försök.

Lite tips till alla:

Vi landar 20.15 enligt tidtabell. Det är fredagskväll. Risken är överhängande att vi kommer få stå en stund i immigration.
Finns e-gates för pass med chip, samt IRIS för de som har registrering. (min rök tyvärr förra året efter stulet pass :() och går inte att regga sig längre.

Heathrow Express kostar 18 GBP online eller 19 GBP i maskinen. (enkel)
34 GBP T/R oavsett köpställe.

Eftersom vi är 15 personer och många skall till nära adresser är det rekommenderat att dela taxi.
En Black Cab från T5 till Centrala London Fredagkväll kostar mellan 55 och 70 GBP. Fyra åker bekvämt med kabinväskor.
Ni måste ända ta taxi från Paddington, om ni nu inte vill slumma i Tuben

Köp ett Weekend Travel Card Zone 1-2. Förstår inte vad någon skulle göra utanför Zon 1 över en helg i London.

Det är fortfarande relativt billigt att shoppa i London trots att pundet närmar sig 11 kronor. 11 kronor är visserligen väldigt bra för oss svenskar! 13-14 har varit normen under hela 2000-talet.

Lounge på söndag (om det inte blir Galleries First för alla): Jag skulle tipsa att vi snabbt tar reda på om det är en B eller C gate. Galleries Club (Silver/business loungen) i B satelliten är mycket bättre och lugnare än motsvarande i A byggnaden.

Återkommer med mer tips och info. Fråga på, har bott i London drygt 6 år och är där regelbundet.

Last edited:
JensE, Concorde - 4400 betalde jag, otroligt billigt med tanke att jag bokade idag. Ekonomi hade kostat 2100 annars.

Hade jag valt SAS E+ eller Business så hade det kostat ca 9-10k

/M

Jag åker SK, bokade före detta trevliga arrangemang kom upp, fick C för 2998:- tack vare BC!
Har jag missat att anmäla mig till middagen? Jag kommer mycket gärna!
Någon annan som åker ut på fredgen med SK 525?

Endast tre personer har skickat PNR samt övrig info. Kom igen nu! Vill ni ev. testa Galleries First eller inte? :)

Jag har PM:at Concorde. Bor för övrigt på Hilton The Trafalgar. Har inte heller hittat något anmälningsformulär till middagen. Hänger gärna med gruppen om det händer något. Har inte jättemånga egna planer för resan.

Bor på Park Plaza County Hall. Skickade PM till Concorde de 3:e så jag tror jag är en av 3 ovan ... :)

Antar att det är en del Stockholmare som ska med på den här utflykten. Hur tar vi oss till Arlanda?

Får jag föreslå SJ, Regional, tåg 278
Avgång: 15:23
Framme: 15:42

Förstaklassbiljett kostar idag 128 kronor och ger tillgång till SJ-loungen på Stockholms Central, så kan vi träffas där för lite pre-rese-lounge-häng... Eller tycker ni att det är för tidigt?

Hur ser det ut, är det många som ska åka från Centralen till ARN ?

+1 på middagen, skall boka hotell under morgondagen om jag får tid och kommer ha en ledig säng om det är någon som vill dela.

PMa mig bara....

/M

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen