Senaste nytt

Artikel: Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

Status
Stängd för vidare inlägg.

jth

Medlem
Och även SK1429 till CPH samma dag är en MD-81 så ARN vinner ändå. SK401 på måndagen efter, också en MD-81. Är det bara så att man inte uppdaterat än?
 

Traveller

Medlem
Och även SK1429 till CPH samma dag är en MD-81 så ARN vinner ändå. SK401 på måndagen efter, också en MD-81. Är det bara så att man inte uppdaterat än?

Tror det behövs fakta här. Businessclass.se, vart kommer infon från om flighten den 26 oktober? Är detta SAS info? Någon flight med MD 80 2014 tror jag inte en sekund på.
 
Hur stort är intresset just nu?
Kanske det bästa för alla parter är att chartra en egen MD80?
Då kan man ju dels utforma sitt egna program lite mer (med tider osv), och så vitt jag förstår handlar det hela om att göra en sista gemensam tur med MD80.
Vad tycker ni andra om detta?
/fredrik (Stort fan av MDn :) )
 
Tror det behövs fakta här. Businessclass.se, vart kommer infon från om flighten den 26 oktober? Är detta SAS info? Någon flight med MD 80 2014 tror jag inte en sekund på.

Naturligtvis kommer informationen från SAS, detta är dubbel- och trippelkollat. Men flygplanstyp är något som ändras ofta, just SK403 var en Airbus 320 när vi fick informationen om att det var sista MD80 flighten. 3-4 dagar senare hade det ändrats. SAS är medvetna om vårt event och det börjar bli "en grej" med sista flighten, det tror jag planeringen tar hänsyn till.
 

Kricka

Medlem
Hade bokat SK 403 26/10 sedan några veckor tillbaka som anslutningsflyg för
CPH - IAD med familjen. Känns inte som vi blir helt ensamma på kärran !
Synd bara att vi inte hinner vara med på nån event i CPH..
 

jth

Medlem
Hade bokat SK 403 26/10 sedan några veckor tillbaka som anslutningsflyg för
CPH - IAD med familjen. Känns inte som vi blir helt ensamma på kärran !
Synd bara att vi inte hinner vara med på nån event i CPH..

Just med tanke på att det är en viktig matarflight till IC-flygningarna västerut och att det är en lördag, tillika starten på höstlovet i Sverige, får mig att ganska starkt tro att det kommer sättas in en extraflight på SK403 den dagen.
De som inte är intresserade av gamla flygplan får då sannolikt åka en ny fin airbus istället :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen