Senaste nytt

Artikel: BusinessClass.se storsatsar inför framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Aurora

Guest
Blir det samarbeid med flightdiary ang "hvor har xxxxx vært?"-kart?
Interessant ang reiserapporter - 9 predefinerte felter man MÅ fylle ut, kan jo evt bli veldig ensformig, hehe :p En del av sjarmen til trip reports er jo at alle skriver på forskjellig måte :) En del av opplevelsen, nesten. Men man skal ikke si noe før man har sett det! :)
 

NiNE

Medlem
Finns det nån chans att man får credd för sina gamla reserapporter i den där nya fräsiga kartan? Om inte, är det ok att återposta en av sina gamla reserapporter i det nya formatet för att få in den i kartan?
 

Jacob

Medlem
Blir det samarbeid med flightdiary ang "hvor har xxxxx vært?"-kart?
Det är i första hand kopplat till reserapporter/reviews som skrivs på flyg, hotell och lounger.

Interessant ang reiserapporter - 9 predefinerte felter man MÅ fylle ut, kan jo evt bli veldig ensformig, hehe :p
Det är ganska enkelt att jobba med och (förhoppningsvis) inte alls så enformigt. Vi i redaktionen kommer jobba efter samma format och det är faktiskt mycket enklare att skriva när man har lite stöd. En flygning eller en hotellövernattning innehåller trots allt alltid ungefär samma grundmoment. Du får se och testa själv om några dagar.

Finns det nån chans att man får credd för sina gamla reserapporter i den där nya fräsiga kartan? Om inte, är det ok att återposta en av sina gamla reserapporter i det nya formatet för att få in den i kartan?
Gamla reserapporter kommer dessvärre inte automatiskt komma med på kartan, detsamma gäller för mig med två år av sommarresereportage...
 
Hur kommer det fungera med bilder och allt som ska läggas in, blir det att lägga in bilderna på nytt eller går det att återanvädna på något smidigt sätt från tidigare rapporter?

Dom ska läggas in på nytt men det är det värt - det blir sjukt mycket snyggare och du har helt andra möjligheter att skapa bildgallerier etc. Jag har väntat med många av mina rapporter just för att kunna använda nya systemet, känslan är mer "magasin" än forumtråd. Kommer bli grymt!
 

palmen

Moderator
Dom ska läggas in på nytt men det är det värt - det blir sjukt mycket snyggare och du har helt andra möjligheter att skapa bildgallerier etc. Jag har väntat med många av mina rapporter just för att kunna använda nya systemet, känslan är mer "magasin" än forumtråd. Kommer bli grymt!

Så det är därför vi får vänta på din rapport från OZ i F? :)
Hur blir det med rapporter där man rapporterar om en hel resa, jag skrev ihop allt till en enda lång rapport med 9 flygningar och en kortare kommentar om något hotell. Ska detta delas upp på 10 små rapporter istället eller blir den taggad för alla delar av resan?
 
Jag inser att det kommer bli tiotusen frågor att besvara om något som lanseras väldigt snart - håll ut så besvaras frågorna när sajten är uppe. Nu fokuserar vi på att göra klart allt - fullt ös framåt!
 

Jacob

Medlem
Jag inser att det kommer bli tiotusen frågor att besvara om något som lanseras väldigt snart - håll ut så besvaras frågorna när sajten är uppe. Nu fokuserar vi på att göra klart allt - fullt ös framåt!
Värt att påpeka också att vi har ett dedikerat BusinessClass 2.0 forum som vi skapade just för att vi visste att det skulle bli mycket frågor (och fler lär det bli).

Så tacksam om alla frågor samlas där (när allt är igång) så fler enkelt kan ta del av svaren.
BusinessClass 2.0
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen