Senaste nytt

Artikel: BusinessClass lanserar i Norge och Danmark

Status
Stängd för vidare inlägg.

Palazzi

Medlem
Då får man byta till den norska sidan då! ;)

Lounge meetings med @Senator på Stord Lufthamn... (de måste bara bygga en lounge först)
 

olsson

Medlem
Ska det fortfarande gå att knipa BC.se taggar på OSL/CPH? Så jag kan stoltsera med en fin .se trots att jag inte bor dær och knappt flyger via ARN. Lite intresserad som betatestare med. Ræcker en nyhetspost?
 
Jag vet inte vad andra tycker, men självklart ser jag BC som något mer än bara ett forum. Dock blir det väldigt lätt att man identifierar sig med forumet eftersom det är där vi som medlemmar samtalar med varandra. Jag ser BC lite som mitt digtala fikarum där man kan diskutera med likasinnade. Det är nog nästan omöjligt att få oss medlemmar att inte, lite slentrianmässigt, identifiera sig med "forumet".

Jag ser inte några som helst motsatsförhållanden med det du skriver och att vi blir fler likasinnade från andra länder med andra språk, tvärtom. Vi har idag 16% av läsarna från Norge men kanske 1% av inläggen från Norrmän (egen uppskattning).

När vi startade BusinessClass så blommade många ex-Flyertalk.com medlemmar upp och började skriva som aldrig förr - AHO är väl en av dom som fick fart när allt skrevs på svenska.
 

agehall

Medlem
Jag har själv skrivit mindre än 300 inlägg på FT. :)

Försökte på inget sätt påtala några motsatsförhållanden med mitt inlägg - snarare förklara varför iaf jag ofta "förminskar" BC.se till ett forum. Jag vet ju att det är mer än så och jag tycker det är bra, men det är ändå det här man identifierar sig mest med när man tänker på BC.
 

NotRyan

Medlem
Danskan är lingvistiskt något närmare besläktad med svenskan än vad norskan är, därför är det lättare att förstå skriven danska än skriven norska. Vad gäller det talade ordet är det ofta paradoxalt nog tvärtom. Kanske för att danskar rationaliserar bort majoriteten av konsonanterna i talspråk :)

Vissa danskar som inte har den ovanan är dock lätta att förstå...

Mvh
/NotRyan
 

oioi

Ny medlem
First comment.. See that certain people have problem reading Norwegian, therefore this in English.

Note: This is my personal opinion.

Having a web page in Norwegian is totally waisted!
Why?
Most Norwegians have no problem understanding Swedish. (It's harder the other way.) Would rather recommend that you make some understanding that the great busines.com SE exist as it's not really know among travelers from Norway. Make some efforts in marketing, That’s what’s needed only. I am on this web site daily. Love it 
 

Palazzi

Medlem
First comment.. See that certain people have problem reading Norwegian, therefore this in English.

Note: This is my personal opinion.

Having a web page in Norwegian is totally waisted!
Why?
Most Norwegians have no problem understanding Swedish. (It's harder the other way.) Would rather recommend that you make some understanding that the great busines.com SE exist as it's not really know among travelers from Norway. Make some efforts in marketing, That’s what’s needed only. I am on this web site daily. Love it 

Du kan ha en poäng, men: Vi har många norska besökare (baserat på IP-adresser) men mycket få skriver. Relationen mellan besök och skrivande är mycket mindre än t.e.x relationen mellan besökande svenskar, och skrivande svenskar. Detta fenomen måste bero på något....
Antingen är norrmän mindre benägna att agera på forum, eller så finns det ändå en liten språkbarriär.

Har inte undersökt vad fenomenet verkligen beror på, men kanske skulle skicka ut en enkät som kan utreda problemet (?) :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen