Senaste nytt

Artikel: BusinessClass lanserar i Norge och Danmark

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Jag vet inte vad andra tycker, men självklart ser jag BC som något mer än bara ett forum. Dock blir det väldigt lätt att man identifierar sig med forumet eftersom det är där vi som medlemmar samtalar med varandra. Jag ser BC lite som mitt digtala fikarum där man kan diskutera med likasinnade. Det är nog nästan omöjligt att få oss medlemmar att inte, lite slentrianmässigt, identifiera sig med "forumet".
 

gdaily

Medlem
("moln" liksom, det høres jo overhodet ikke ut som det norske og engelske ordet "sky" )
Det engelska/norska ordet sky skulle nog översättas till just sky på svenska ;-) (uttalas dock inte sk med hårt k, utan mer som siffran 7 (sju) men med y-ljud i stället för u-ljud. ) (sky betyder även en sorts sås på svenska dock).

Cloud däremot översätts till moln.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Tycker det låter som en mycket en positiv utveckling! Inte för att jag har något emot danskar och norrmän alls, men det är för det mesta fullständigt obegripligt att förstå vad de skriver (och ännu mer: säger) :) Mina vänner från norden pratar jag vanligtvis engelska med.

Kan du tenke deg kaoset når jeg (norsk med vanskelig dialekt) satt i cockpiten på en flight med svensk FO og dansk CAPT? :D Det var nesten som jeg gruet meg til det i forveien, tenkte vi måtte snakke engelsk. Men vi forstod hverandre helt problemfritt! Man må bare være positivt innstilt, og gjerne snakke litt roligere enn vanlig. Jeg vet jeg ofte snakker for fort (hører til dialekta).

Det engelska/norska ordet sky skulle nog översättas till just sky på svenska ;-)
Cloud däremot översätts till moln.


Det har du rett i, tenkte litt for kjapt :p
 
Last edited by a moderator:

telelina

Medlem
Jag vet inte vad andra tycker, men självklart ser jag BC som något mer än bara ett forum. Dock blir det väldigt lätt att man identifierar sig med forumet eftersom det är där vi som medlemmar samtalar med varandra. Jag ser BC lite som mitt digtala fikarum där man kan diskutera med likasinnade. Det är nog nästan omöjligt att få oss medlemmar att inte, lite slentrianmässigt, identifiera sig med "forumet".

Håller helt & hållet med! Gillar "digitala fikarum" ett uttryck jag måste börja använda nu ;)
 
Kan du tenke deg kaoset når jeg (norsk med vanskelig dialekt) satt i cockpiten på en flight med svensk FO og dansk CAPT? :D Det var nesten som jeg gruet meg til det i forveien, tenkte vi måtte snakke engelsk. Men vi forstod hverandre helt problemfritt!
Det går att förstå varandra, och talad norska är klart enklare än talad danska för mig. Men engelska är ändå så mycket lättare.

og gjerne snakke litt roligere enn vanlig
Jag är alltid rolig när jag pratar, men det är nog för att jag är från Göteborg ;) (ignore if you don't understand...)
 
Vi har naturligtvis en plan för lanseringarna, vi har startat många sajter och forum tidigare. Vi är ytterst ödmjuka med målen för Norge och Danmark men har rätt mycket "krut" att bränna på att det ska bli bra.
 

Agö

Medlem
Själv ser jag fram emot den danska delen! Enligt min sambo är jag kass på att snacka danska, kanske kan bli ett lyft. Och än bättre med lite BC.dk-träffar i Köpenhamn!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen