Senaste nytt

Artikel: BusinessClass lanserar i Norge och Danmark

Status
Stängd för vidare inlägg.

pep

Medlem
Djævelens advokat: Min bekymring er at forum'et bliver mere splittet, sværere at koordinere, og med mange gentagelser ("lignede" tråde i alle 3 fora)? Dertil kommer, at der bliver for få interesserede i specielle emner. Dette gør at vi sjælnere kan "komme til bunds" i vanskelige emner, da det netop er den samlede viden, der gør os stærke? Det vil tage 1-2 år at lave stærke fora for Norge og Danmark. Jeg tror vi bliver mere spredte i stedet for mere samlede What a loss of momentum and identity :-(
 

gdaily

Medlem
Djævelens advokat: Min bekymring er at forum'et bliver mere splittet, sværere at koordinere, og med mange gentagelser ("lignede" tråde i alle 3 fora)? Dertil kommer, at der bliver for få interesserede i specielle emner. Dette gør at vi sjælnere kan "komme til bunds" i vanskelige emner, da det netop er den samlede viden, der gør os stærke? Det vil tage 1-2 år at lave stærke fora for Norge og Danmark. Jeg tror vi bliver mere spredte i stedet for mere samlede What a loss of momentum and identity :-(
Jag tror/hoppas att själva forumet kommer vara gemensamt, men att det är artiklarna och det andra redaktionella som kommer vara lokaliserat.

Även om vi svenskar inte förstår danska i talad version så har vi ju inga problem att förstå det skrivna ordet, så ett gemensamt forum vore väl det bästa.
 

agehall

Medlem
Även om vi svenskar inte förstår danska i talad version så har vi ju inga problem att förstå det skrivna ordet, så ett gemensamt forum vore väl det bästa.

Nja, det kan vara ganska lurigt ibland. Både danska och norska har vissa ord som är väldigt lika våra svenska men betyder helt andra saker. Jag får läsa inlägg på norska/danska både två och tre gånger för att förstå ordentligt.

Men jag håller med om att ett forum nog är att föredra.
 
A

Aurora

Guest
Jeg forstod det som at det blir ett og samme hovedforum, med feks ett ekstra underforum for hvert av landene? Hvor lokale arrangementer og treff etc avtales.

Ser ingen grunn til å lage 3 hovedfora, jeg forstår dansk og svenska uten problemer. Svensk har en del ord jeg ikke forstår med en gang ("moln" liksom, det høres jo overhodet ikke ut som det norske og engelske ordet "sky" :p ), men diversiteten bidrar til mer spennende innhold og jeg må lære meg svensk uansett. Ergo er jeg positiv til et slikt felles oppsett :)

Norges gamle flyforum har hatt stort frafall og plages med dårlig kultur og uinteressante diskusjoner ingen stopper. Det er iallefall gode forhold for et nytt forum.
 

Dr. Miles

Expert
Nja, det kan vara ganska lurigt ibland. Både danska och norska har vissa ord som är väldigt lika våra svenska men betyder helt andra saker. Jag får läsa inlägg på norska/danska både två och tre gånger för att förstå ordentligt.
Ja, t ex att spisa frukost i Danmark är inte samma sak som i Sverige. ;)
 
Tycker det låter som en mycket en positiv utveckling! Inte för att jag har något emot danskar och norrmän alls, men det är för det mesta fullständigt obegripligt att förstå vad de skriver (och ännu mer: säger) :) Mina vänner från norden pratar jag vanligtvis engelska med.
 

Jacob

Medlem
Vi återkommer med mer info om BusinessClass.no och BusinessClass.dk när det närmar sig.

Men viktigt att komma ihåg/husk att vi inte bara är ett forum, "nya BusinessClass" är tvärtom mycket mer. Vi är en sida med flera olika funktioner som alla har en viktig del. Vi lanserade som ni säkert sett reviews igår, även för användare/bruger, och vi kommer ha lokala redaktörer som skriver på både norska och danska med lokala nyheter och artiklar.

Det finns idag varken i Norge eller Danmark någon sida med ett seriöst fokus på premiumresande och vi tror det finns en potential och ett behov för detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen