Dag Klingstedt
Medlem
Absolut, men frågan är väl om Thai sätter in en A380 till Stockholm, tror de har större nytta av de planen någon annan stans.
Paris, Frankfurt, Hong Kong, Osaka och Tokyo, om jag förstått saken rätt..
Absolut, men frågan är väl om Thai sätter in en A380 till Stockholm, tror de har större nytta av de planen någon annan stans.
Hur ska de fylla upp business och first kabinen? Är väl generellt väldigt få som är villiga att betala för detta på ARN-BKK. Att sälja mestadels economy-biljetter på denna rutt känns inte så ekonomiskt om planet kan gå en annan rutt där underlaget är betydligt bättre.Thai körde A380 till Osaka i våras också.
En slingning med A380 till Arlanda ca två gånger i veckan känns väl inte orimligt.
Som nämnts tidigare skulle en eventuell tvåklasskonfiguration lösa det.Hur ska de fylla upp business och first kabinen? Är väl generellt väldigt få som är villiga att betala för detta på ARN-BKK. Att sälja mestadels economy-biljetter på denna rutt känns inte så ekonomiskt om planet kan gå en annan rutt där underlaget är betydligt bättre.
Men vilka bolag och linjer kommer att vara intresserade av att trafikera ARN med denna ''jätte''?
Har Thai planer på att köra med 2-klass ombord på sina A380? Hittar ingen information om det.Som nämnts tidigare skulle en eventuell tvåklasskonfiguration lösa det.
Har Thai planer på att köra med 2-klass ombord på sina A380? Hittar ingen information om det.