John Rosenbaum
Medlem
Tips, flyg inte via Amsterdam om du vill undvika lång taxi, Polderbaan ligger ju i en klass för sig när man pratar lång taxiväg... Sen kan vi ju prata om avstånd på flygplatsen, nu är väl 600-800 meter i överdrift på Arlanda, Amsterdams avstånd är ju dock än värre och det borde ju vara norra Europa då du räkna in Paris där?
Att de stängt en security checkpoint nu har ju med pandemin att göra, finns inte underlag för att ha båda öppna. Väldigt irriterande om man flyger från gate 11-20, men vi kommer få leva med det.
Ändå intressant att du nämner säkerhetskontrollen, den fungerar ju aningen bättre än på GOT åtminstone där man får köa nedanför rulltrappan.
Vad är det för fel på logistiken på nya BER? Den ska väl vara helt ok? Gamla TXL var bara bra på en sak, man kunde sitta i en taxi 30 sekunder efter man gått av planet, helt ok logistik för mig.
Kul att ha dig på besök på framsidan i alla fall, där räkorna är som godast![]()
Glöm inte nya IST... Ett monster av alla monster!
Snygg och modern flygplats, men överdimensionerad i storlek och underdimensionerad i allting annat!!!
27 min att gå från gaterna längst ut i F till de längst bort i G. Då gick jag riktigt snabbt med ett litet handbaggage och använde rullbanden. Kan tänka mig att det tar nästan det dubbla om man har familj och mer baggage. Det betyder att det lätt kan ta över en timme att gå från en gate till en annan...