Cristoffer Cedergren
Medlem
Hur ska man kunna shoppa på Arlanda om man inte får ha bilen laddad och klar för att köra hem shoppingberget med 

Ångest redan att behöva flyga från CPH till ARN nästa vecka, behöver nog ta en stänkare redan nu
Fortfarande sugregler att man inte får handla raketbränsle i taxfree på vägen tillbaka till CPH?
Vad kommer ombyggnaden medföra, en massa matställenHade uppskattat om de bygger för shopping också, typ BOSS, Hermes, Chanel, Moncler, Loro Piana samt några bra svenska märken…
Ja, mig veterligen har inte den svenska lagstiftningen gällande alkoholmonopolet ändrats på sistone, så det är samma läge som de senaste cirka 25 åren. Inget som Swedavia bestämmer över, så hör av dig till din riksdagsledamot om du vill ha förändring! Den enda förändringen av alkohollagstiftningen som jag vet övervägs (och har varit en politisk långbänk) är gårdsförsäljning, men vem vet, kanske det finns utrymme för fler liberaliseringar om folk börjar tjata?Fortfarande sugregler att man inte får handla raketbränsle i taxfree på vägen tillbaka till CPH?
Kanske några turistande kineser men knappt ens det. Oavsett vilken flygplats man är vid i världen så tycker jag det brukar vara tomt i dessa butiker.Hahaha, Arlanda som överges på grund av passagerarnas dåliga betalvilja är nog inte rätt plats för någon av de butikerna.
De behöver inte många försäljningar varje dag för att betala hyran och arbetarna. Men att hålla lyxvarorna säkra och begränsa osålt lager är ett problem. Och eftersom Arlanda inte är lika mycket av ett internationellt nav för icke-skandinaver, är efterfrågan på lyxvaror mycket begränsad. Köpenhamn är mer av ett internationellt nav och har mer efterfrågan, och CPH tillät nyligen en begagnad återförsäljningsbutik för lyxvaror. Det säger också en del, men ARN, CPH och OSL kan inte vara ett Barcelona, Paris eller London med lyxig försäljning.Kanske några turistande kineser men knappt ens det. Oavsett vilken flygplats man är vid i världen så tycker jag det brukar vara tomt i dessa butiker.
Mer villiga kanske att betala för mat än att köp till fler saker att förvara hemma när hemstorlekarna i Sverige har krympt.Hahaha, Arlanda som överges på grund av passagerarnas dåliga betalvilja är nog inte rätt plats för någon av de butikerna.
Kanske några turistande kineser men knappt ens det. Oavsett vilken flygplats man är vid i världen så tycker jag det brukar vara tomt i dessa butiker.
De som är intresserade av att köpa lyxprylar tänker jag gör det inne i Stockholm ändå. Jämför man med andra jämförbara regionala flygplatser i Europa är ju det typ samma utbud. Ingen förväntar sig Balenciaga på typ Hamburgs eller Marseilles flygplatser.
Arlanda är mycket större än Hamburgs och Marseilles flygplatser. Arlandas passagerarantal ligger inom 10 % av passagerarantalet för Hamburg kombinerat med Marseille.
Arlanda has probably double the passengers of Marseille; and Arlanda probably has at least 150% of the passenger number for Hamburg.
Nej, poängen är att du hatar Stockholm och Arlanda, och ständigt tycker att du behöver spy ur dig ny patetiska och dåligt underbyggda inlägg med detta tema, samt inte låter dina inlägg begränsas av triviala saker som fakta!Poängen var alltså att man förväntar sig inte såna butiker på regionala flygplatser med mest regionala flyg vilket innebär korta förbindelser, mer begränsat utrymme att ta ombord sina inköp etc. Mer på platser såsom. Charles De Gaulle, Frankfurt eller Köpenhamn.