Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Jag tänker att det är något som drabbat flera flygplatser i ”moderna Europa” och att detta inte gör Arlanda SÄMST eller jämförbar med världens sämsta flygplatser.

Det är rimligt men jag bedömer flygplatserna utifrån hur de levererade 2019.

Jag kan däremot hålla med om att det är ett jäkla gnäll ibland.

Jag tänker att det är något som drabbat flera flygplatser i ”moderna Europa” och att detta inte gör Arlanda SÄMST eller jämförbar med världens sämsta flygplatser.
Visst är det andra som har drabbats hårt, något jag hört och upplevt är tex Schipol och Heathrow. Dessa flygplatser har ju ett litet annat passagerarantal än vad Arlanda har. Jag har ingen fakta eller kunskap hur det har sett ut på mindre flygplatser som Arlanda, kanske någon här vet?

Varför har ingen nämnt att SAS lounge ligger utanför passkontroll till F-piren? Jag tycker det är den absolut sämsta lounge lösningen av alla flygplatser jag någonsin varit på. Man vet ju inte hur lång pass-kontroll kön är så måste man ju lämna loungen en timme tidigare, jämfört med om SAS haft en lounge på andra sidan pass-kontrollen. Helt sjukt planerat..

Sänker ju värdet på hela Eurobonus-programmet..

Varför har ingen nämnt att SAS lounge ligger utanför passkontroll till F-piren? Jag tycker det är den absolut sämsta lounge lösningen av alla flygplatser jag någonsin varit på. Man vet ju inte hur lång pass-kontroll kön är så måste man ju lämna loungen en timme tidigare, jämfört med om SAS haft en lounge på andra sidan pass-kontrollen. Helt sjukt planerat..

Sänker ju värdet på hela Eurobonus-programmet..

Så är det även på CPH och OSL.
Det skulle betyda att SAS fick betydligt högre kostnader för loungerna som inte skulle ha lika stor utnyttjande eftersom det är färre avgångar till icke Schengen destinationer.
Har aldrig upplevt att man måste lämna loungen 1 timme i förväg
Du har även på T2 när de har byggt om passkontrollen loungen utanför.

Jag ser inte detta som något problem.

Jag ser inte detta som något problem.

Inte ett problem? Fråga dom som inte har EU pass, 1h räcker nog inte ens i den kön.

Jag kommer normalt (inte i dessa kaos tider) till flygplatsen så sent att det är inte ens värt att gå till SAS loungerna när jag flyger ifrån F-piren. Lustigt att jag tycker det är katastrof-dåligt och du inte ens upplever det som ett problem :D

• Gilla
Reactions: hco
Inte ett problem? Fråga dom som inte har EU pass, 1h räcker nog inte ens i den kön.

Jag kommer normalt (inte i dessa kaos tider) till flygplatsen så sent att det är inte ens värt att gå till SAS loungerna när jag flyger ifrån F-piren. Lustigt att jag tycker det är katastrof-dåligt och du inte ens upplever det som ett problem :D

Jag har inte heller problem med det.....förutom om jag flyger utanför Schengen. Den passkontrollen kan ta en jävla tid om man har lite otur.
En minilounge med dryck borde finnas åtminstone.

• Gilla
Reactions: hco
Jag skulle också säga att det är en stor svaghet för en flygplats att inte ha lounger utanför passkontrollen. Jämför tex Helsingfors Vanda. Det är väl rätt klart att en flygplats vill ha alla resenärer så fort som möjligt på "utsidan"? Dels för att inte riskera förseningar med passagerare som inte hinner fram (och efterföljande avlastning av baggage). Dels för att det går att sälja på de diverse varor och tjänster när de är där.

Men har det inte åtminstone funnits en lounge i F-piren? Har ett svagt minne av att suttit i en lounge i södra änden av F-piren före en resa med Qatar.

Toppen