Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

låter som en som inte fått vänta på bagaget på Schiphol. Men annars 100% rätt... den är ingen höjdare.
"nya" vingen på T5 är ju så mörk och deprimerande så man drar sig för att gå dit föränn i sista sekund

Min fråga till er som tror att ARN T1 kan ligga på BMA kvarstår:
Vad tror ni nästa terminal som byggs på ARN kommer att kallas??

Behövs det ens fler terminaler på Arlanda? Flygplatsen är redan byggd för att klara 3ggr av den som finns idag.

Min fråga till er som tror att ARN T1 kan ligga på BMA kvarstår:
Vad tror ni nästa terminal som byggs på ARN kommer att kallas??

Eerrr.... "Tror att ARN T1 är BMA?"...hur menar du?

Personligen tror jag vi kommer få vänta väääldigt länge innan ARN bygger en ny terminal. Men om det väl händer så tror jag mer på en Lowcost terminal som säkerligen kommer heta T6

Vi har ju väntat tillräckligt länge på den terminal i början av Arlanda som var menat att bli T1 och som var orsaken till att T2 heter just det. Jag tror nog att en ev. ny (lågbudget) terminal kan komma att heta just T1 och placeras i skogen vid 01R :)

Men det är nog länge dit....

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Eerrr.... "Tror att ARN T1 är BMA?"...hur menar du?

Personligen tror jag vi kommer få vänta väääldigt länge innan ARN bygger en ny terminal. Men om det väl händer så tror jag mer på en Lowcost terminal som säkerligen kommer heta T6
Det har ju framkommit att vissa tror att ARN T1 ligger på BMA.....
Vad jag vet så är nästa terminal på ARN (oavsett om det dröjer 10 eller 100 år) planerad att ligga till vänster om T2.
Och då vore det ju ganska sensationellt t o m för ARN att kalla den T6...
...och T6 borde ju dessutom enligt samma logik bli namnet på nästa terminal på BMA:

Last edited:
Jag skall ha väldigt bråttom just till området kring Paddington om jag skall ta Heathrow Express, om jag inte har såå bråttom tar jag Heathrow Connect som tar 32 minuter för 19.00 t.o.r, men skall jag typ till South Kensington, Knightsbridge eller någon annanstans i närheten av Piccadilly Line så går ju det sammantaget snabbare...

Mvh
/NotRyan

Instämmer. När jag bodde i SW7 vid Gloucester Road blev det alltid Piccadilly line hem från LHR (T3 på den tiden så man flög SK). Tog 35 minuter till min dörr. Dock alltid taxi på morgonen då trafiken ut från stan flöt på fint och det tog 20 minuter.

Under de 13 år jag rest mellan LHR och LON har HEX nog varit ur bruk en eller två gånger... inget dåligt facit.

Det måste ha varit helgvikarier eller nåt i bagagehanteringen här nyss, för priobagaget kom först, och så pass fort att jag precis hann gå från gaten. Det är ju faktiskt rätt bra gjort att lyckas få ut den bingen ur planet och upp på bandet på typ 5 minuter.

Och jag som såg fram emot att spendera en halvtimma av min lördagkväll med att sitta och ruttna vid bandet.

Toppen