Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Abbs

Medlem
Idag fanns det en smitväg ut från tax free på Arlanda t5 till den nyöppnade gången (mellan affärer som inte har öppnat). Helt oskyltad, men det såg ändå lite ut som det var meningen, så mer lite tur kommer det upp skyltar och den blir officiell...
Var väl någon som sa något om alla hjärtans dag..

Jannes

Medlem
Idag fanns det en smitväg ut från tax free på Arlanda t5 till den nyöppnade gången (mellan affärer som inte har öppnat). Helt oskyltad, men det såg ändå lite ut som det var meningen, så mer lite tur kommer det upp skyltar och den blir officiell...
Dagen innan SAS F-pirs lounge öppnar, så nu är det lite bättre oberoende av ifall man har avgång i D/E eller F. Synd att jag inte har nåt ärende till Arlanda på några veckor, men kanske de ska få tid att köra in dessa grejer.

ekf

Medlem
Smitvägen verkar vara ok att använda även om dörren är stängd, bara att trycka på dörröppnaren till höger.

"Dörren till gången är oftast stängd och används av flygplatspersonal – men det är inte förbjudet att trycka på knappen till höger och gå in, bekräftar Arlandas flygplatschef för Travel News."

Sir Lemon

Medlem
Smitvägen verkar vara ok att använda även om dörren är stängd, bara att trycka på dörröppnaren till höger.

"Dörren till gången är oftast stängd och används av flygplatspersonal – men det är inte förbjudet att trycka på knappen till höger och gå in, bekräftar Arlandas flygplatschef för Travel News."

Exemplariskt pedagogiskt! :)

fred80

Medlem

När jag testade nyss så gick dörrarna upp när jag närmade mig dem, Om det är ändring för alltid eller en tillfälighet låter jag vara osagt. Men skönt att den är på plats. Ett tag trodde jag dock att jag hade blivit instängd mellan dörrarna när man gick där då jag var ensam om att använda den.

Jannes

Medlem
Är detta med 60* Lounge vid F67 nytt?

IMG_6198.jpeg

Var skyltar innan passkontrollen, och sedan detta… tomt inne dock.

Toppen