Cristoffer Cedergren
Medlem
Ta ett billigt Ibis dåGillar inte airbnbkommer bara stanna 2-3 nätter

Ta ett billigt Ibis dåGillar inte airbnbkommer bara stanna 2-3 nätter
Jag tänkte ta 1,5 veckas "steakation" (äta oxfile och entrecote) i Buenos Aires över påsk och ser följande alternativ:
1. Äta på restauranger. Vill någon ge riktlinjer vad fin oxfile/entrecote kostar (i lokal valuta) och vilka restauranger som rekommenderas 2023?
2. Bo på något ställe där jag kan tillaga köttet själv. Är det lätt att hitta bra kött, kan man typ gå in på argentinska Ica och fynda bra kött eller måste man besöka någon slaktare som ligger typ långt ute i förorten? Om jag har tillgång till grill, inte bör jag förvänta mig särskilt mycket regn i Buones Aires över påsk, eller? Är det lätt att hitta grillkol och det råder väl inte eldningsförbud där?
Andra tips?
Tror att @bnr och @flum har bra tips på p. 1.Jag tänkte ta 1,5 veckas "steakation" (äta oxfile och entrecote) i Buenos Aires över påsk och ser följande alternativ:
1. Äta på restauranger. Vill någon ge riktlinjer vad fin oxfile/entrecote kostar (i lokal valuta) och vilka restauranger som rekommenderas 2023?
2. Bo på något ställe där jag kan tillaga köttet själv. Är det lätt att hitta bra kött, kan man typ gå in på argentinska Ica och fynda bra kött eller måste man besöka någon slaktare som ligger typ långt ute i förorten? Om jag har tillgång till grill, inte bör jag förvänta mig särskilt mycket regn i Buones Aires över påsk, eller? Är det lätt att hitta grillkol och det råder väl inte eldningsförbud där?
Andra tips?
Vår stay var inte jätte steak-heavy men vi var på Parrilla Don Julio som var... helt ok. Det höjs till skyarna av alla möjliga människor men för mig var det inte jättespeciellt. Kostade 6900 ARS för två pers, vill minnas att det säkert inkluderar en flaska vin.1. Äta på restauranger. Vill någon ge riktlinjer vad fin oxfile/entrecote kostar (i lokal valuta) och vilka restauranger som rekommenderas 2023?
Det var i slutet av 2019, ska kanske nämnas...400 spänn för Don Julio lät extremt billigt![]()
Mat i större butiker som Coto är fortfarande betydligt billigare än hemma. Ett bra paket med cotte för 30 kr och en flaska malbec för 40 spänn.![]()