Senaste nytt

Aprilskämt 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte att det skulle skapa reaktioner, typ "gick du på den?". Inte mycket mer

Jag väljer att se detta positivt. Det är många som har reagerat vilket hade varit svårt att uppnå om inte skämtet varit lite kontroversiellt
Ni ville folk skulle prata om det men inte skapa debatt. Ni ville ha ljumma diskussioner typ "gick du på den" men du skriver också att skämtet var medvetet kontroversiellt för att få många att reagera. Jag gissar att du får sitta i ditt hörn tills målarfärgen har torkat.

Imponerande ändå att skriva i oktober och anklaga en av era kunder och sen vänta ett halvår (ändå kul att du ser oss som dina vänner med det imponerande uppehållet...) och då leverera ett skämt skämt.

Om man försöker vara rolig med ett skämt men ingen ser det som ett skämt utan något som mer är "osmakligt" då har man fallerat totalt i mina ögon att leverera ett skämt och det faller platt.

Eller var syftet att enbart driva uppmärksamhet till Chatflights?
Senast du var inne och skrev var i oktober och hängde då ut en av dina kunder här, var det också ett skämt för att få en reaktion på BC?
Hej Palmen. Vi har faktiskt fått ganska många kommentarer på annat håll där folk har tyckt att skämtet var roligt. Jag har beskrivit syftet i ovanstående inlägg, det handlar inte enbart om att driva uppmärksamhet till Chatflights, men självklart är det en del av syftet, som med alla företags aprilskämt. Vad gäller den "uthängda kunden" som du syftar på så hade mina medarbetare lagt flera timmars arbete på att hitta en resa som han senare bokade på egen hand utan att betala oss. Sen berättade han om resan här på forumet som om han hade hittat och bokat den själv. Det gjorde mig lite upprörd varpå jag skrev en kommentar om det. Jag erkände senare att det var fel, jag borde ha bitit ihop och inte skrivit något, vilket jag var helt öppen med.

Vad gäller den "uthängda kunden" som du syftar på så hade mina medarbetare lagt flera timmars arbete på att hitta en resa som han senare bokade på egen hand utan att betala oss. Sen berättade han om resan här på forumet som om han hade hittat och bokat den själv. Det gjorde mig lite upprörd varpå jag skrev en kommentar om det. Jag erkände senare att det var fel, jag borde ha bitit ihop och inte skrivit något, vilket jag var helt öppen med.
Läser man den tråden så står det att denna person faktiskt hade betalat er för ert jobb. Det stämmer alltså inte?

Varför då? Tonen är inom ramarna och det är en intressant dialog.

Nja, det är en del påhopp/peakningar här samt en del inlägg som kan tolkas som smygreklam för en viss verksamhet. Just nu finns det ett antal anmälningar om denna tråd, och innan jag har hunnit konferera med mina kollegor så låser jag denna tillsvidare.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen