Senaste nytt

Aprilskämt 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skickade en print på en avbokad resa från SAS (Tallin) till min fru på lunchen idag. (En random gammal bokning)

Jag förklarade att jag skulle boka om ett segment mellan CPH-ARN för att slippa 5h i Köpenhamn på vår resa hem från Bali med SQ F i september. När agenten skulle göra ändringen så bolade hon istället av våra SQ biljetter CPH-SIN-DPS-SIN-CPH och allt vi nu hade kvar var ARN-CPH-ARN.

Hon vart bedrövad och riktigt arg på ”kärringjäveln”. Jag spelade med lika arg och förbannad men förklarade att platserna inte gått tillbaka till inventory och det inte finns någon chans att rädda dom. Kryddade det hela med att SQ slutar flyga F från Köpenhamn den 1 november.

Hemma vid middag så tog hon upp detta och jag kunde få säga ”april april”. Hon vart grundlurad men vart återigen glad över att ”återfått” vår resa med SQ F :)

På gränsen till taskigt? Ja!
Njöt jag av det? Ja!

 

Alexis

Medlem
Hur tycker du att er verksamhet bygger cred med ovan poster? Att först förneka att det var ett aprilskämt för att senare tycka att det var självklart att det var det - för att skapa debatt...
Det (aprilskämtet) var lite roligt först, sen blev det bara ledsamt kass.
Hej! Jag tror du kan få fram din poäng utan att använda ord som "ledsamt kass", lite väl hårt kanske. Jag är inte säker på att syftet med ett aprilskämt är att bygga cred. Och vårt syfte var absolut inte att skapa debatt, även om det nu verkar bli det. Personligen tycker jag att det handlar om att visa att vi är mänskliga. Mina kollegor och jag identifierar oss med alla som hänger här i forumet. Man kan säga att vi är vänner, tycker vi i alla fall. Och vi ville skoja med våra vänner på 1a april med "ett riktigt nördskämt" som @Jönsson skriver. Att först förneka att det var ett aprilskämt är väl inte så konstigt? Det gör väl alla som luras på skämt, innan de erkänner att det var ett skämt? Som sagt, man behöver inte ta det på så stort allvar. Ta ett skämt!
 
Jodå, det var ett aprilskämt. Målet var att det skulle pratas om här så vi lyckades! :) @Canadien håller med om att det vore kul, men tyvärr finns det inga. :(

Och vårt syfte var absolut inte att skapa debatt, även om det nu verkar bli det.
Ni ville det skulle pratas om, men inte skapa debatt? Var det också ett aprilskämt att ni inte ville skapa debatt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen