Senaste nytt

Apple Pay

När jag nu raderade mitt Elite och la till det på nytt fick jag med rätt bild på kortet.

Jag upptäckte en sak som är väldigt obehaglig dock... Vi betalar räkningar via Billhop med frugans addidtional card, så jag tänkte att jag kanske kan lägga till det i mitt Apple Pay. Skannade kortet som vanligt och tänkte att jag lär få knapp in en kod som borde komma till frugans telefon/mejl, men helt plötsligt var kortet bara tillagt.

När min fru sedan försökte lägga till det i sin telefon, så kom det fram att hon behöver ringa in för att lägga till kortet. När jag la til mina kort i Apple Pay fick jag välja mellan ett SMS, mejl eller telefonsamtal.

Hur är det ställt med Apples säkerhet? Kan en ont sinnad kypare på en restaurang i teorin lägga till det i Apple Pay och därefter shoppa loss?

Jag får bara felaktig bild hela tiden, eller snarare ingen bild alls. Testat att lägga till flera gånger. Har SAS Amex Premium. Hoppas på att det löser sig snart :(

Det kan kanske ha något att göra med att du har Amex SE appen installerad vid tillfället och var inloggade på den. Den har kanske på något sett en integration. Bara en tanke. Jag fick inte heller upp någon verifieringsfråga när jag lade till mitt huvudkort. Men jag hade appen och var inloggad.

När min fru sedan försökte lägga till det i sin telefon, så kom det fram att hon behöver ringa in för att lägga till kortet. När jag la til mina kort i Apple Pay fick jag välja mellan ett SMS, mejl eller telefonsamtal.
Nej, du måste verifiera att kortet får läggas till genom att knappa in en kod som kommer med SMS eller e-mail.
När jag lade till mitt kort på min telefon så fick jag en bekräftelsekod, när jag sedan ville lägga till kortet på min klocka och Ipad så gick det igenom på båda utan mer än att jag angav säkerhetskoden.

Det kan kanske ha något att göra med att du har Amex SE appen installerad vid tillfället och var inloggade på den. Den har kanske på något sett en integration. Bara en tanke. Jag fick inte heller upp någon verifieringsfråga när jag lade till mitt huvudkort. Men jag hade appen och var inloggad.

Jag är förvisso inloggad med frugans uppgifter i appen, så din teori kan faktiskt stämma. Men borde det inte vara samma på frugans telefon då? Hon är ju också inloggad med sina uppgifter. :D

Sedan var det ju även konstigt att hon inte fick välja mellan SMS/mejl eller telefonsamtal när kortet skulle läggas, utan det enda alternativet som gavs var att ringa in. Så vi skulle kika på hemsidan och kolla att alla uppgifter ligger inne i hennes profil, men AmEx verkar ha tekniska problem för tillfället. Det går i alla fall inte att ändra kunduppgifter.

Attachments

• Skärmavbild 2018-10-20 kl. 21.55.52.png
    Skärmavbild 2018-10-20 kl. 21.55.52.png
    136,7 KB · Visningar: 248
När jag lade till mitt kort på min telefon så fick jag en bekräftelsekod, när jag sedan ville lägga till kortet på min klocka och Ipad så gick det igenom på båda utan mer än att jag angav säkerhetskoden.
Och jag fick bekräftelsekod från varje device jag la till kortet på, så som det borde vara.

Undrar om Apple har "optimerat" något i nyare iOS - jag ligger kvar på 11.x. Vad kör ni som inte fått verifieringskod på enheter utöver den första?

Och jag fick bekräftelsekod från varje device jag la till kortet på, så som det borde vara.

Undrar om Apple har "optimerat" något i nyare iOS - jag ligger kvar på 11.x. Vad kör ni som inte fått verifieringskod på enheter utöver den första?

Jag håller med dig om att det borde vara så.

Jag har iOS 12.0.1 på min iPhone X.

Toppen