Bankiren
Medlem
Av nyfikenhet, vad är syftet med att ha huvudort och additional card samtidigt för Apple pay?
Om man t ex vill separera olika utgifter.
Av nyfikenhet, vad är syftet med att ha huvudort och additional card samtidigt för Apple pay?
Nej, du måste verifiera att kortet får läggas till genom att knappa in en kod som kommer med SMS eller e-mail.Hur är det ställt med Apples säkerhet? Kan en ont sinnad kypare på en restaurang i teorin lägga till det i Apple Pay och därefter shoppa loss?
Nej, du måste verifiera att kortet får läggas till genom att knappa in en kod som kommer med SMS eller e-mail.
När min fru sedan försökte lägga till det i sin telefon, så kom det fram att hon behöver ringa in för att lägga till kortet. När jag la til mina kort i Apple Pay fick jag välja mellan ett SMS, mejl eller telefonsamtal.
När jag lade till mitt kort på min telefon så fick jag en bekräftelsekod, när jag sedan ville lägga till kortet på min klocka och Ipad så gick det igenom på båda utan mer än att jag angav säkerhetskoden.Nej, du måste verifiera att kortet får läggas till genom att knappa in en kod som kommer med SMS eller e-mail.
Det kan kanske ha något att göra med att du har Amex SE appen installerad vid tillfället och var inloggade på den. Den har kanske på något sett en integration. Bara en tanke. Jag fick inte heller upp någon verifieringsfråga när jag lade till mitt huvudkort. Men jag hade appen och var inloggad.
Och jag fick bekräftelsekod från varje device jag la till kortet på, så som det borde vara.När jag lade till mitt kort på min telefon så fick jag en bekräftelsekod, när jag sedan ville lägga till kortet på min klocka och Ipad så gick det igenom på båda utan mer än att jag angav säkerhetskoden.
Och jag fick bekräftelsekod från varje device jag la till kortet på, så som det borde vara.
Undrar om Apple har "optimerat" något i nyare iOS - jag ligger kvar på 11.x. Vad kör ni som inte fått verifieringskod på enheter utöver den första?