Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

Har vi någon tråd för Samsung smarttag? I alla fall väldigt bra pris på den nu på Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/se/Samsu...-5e55-42af-b706-602e0f7d27e5_441500a6ce096fc1
Köpte ett par för några månader sedan efter att min väska blev kvar i Bryssel på en mellanlandning, men har inte haft chans att använda ännu. Enligt Internet så borde Samsungs taggar fungera lika bra som airtags iaf i Europa och Asien pga stor andel Samsunganvändare.

En relaterad fråga är om någon testat något av alla dessa tredjepartslösningar, "smartcards" och liknande, som dyker upp i reklam i sociala medier eller på kickstarter titt som tätt. De utlovar ju ofta att de funkar med både Apples och Samsungs ekosystem, så i teorin så borde de ju kunna funka ännu bättre än airtags/smarttags, men vore intressant att höra om någon har egen erfarenhet av dem.

Jag har ett par pebblebee av första modellen som funkade med Android. De funkar rätt bra. Inte riktigt lika bra som airtags, men nära. Helt klart bra nog för att stoppa i checkad väska och se var den är.

(ironiskt nog tappade Swiss bort min väska flesta gängen jag använde dem, och jag kunde tydligt se att den stod kvar i Zürich...)

Jag tycker Samsung smarttag fungerar bra. I januari så blev våra väskor kvar i Addis när vi skulle till Seychellerna och det kunde jag se i smartthings. Kunde också se när väskorna ankom Mahe och vi kunde åka och hämta väskorna på flygplatsen.

Toppen